Sökning: "Questionnaire methodology"
Visar resultat 1 - 5 av 510 uppsatser innehållade orden Questionnaire methodology.
1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
2. 3D/VR - Data flow visualization
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : This thesis delves into the realm of Virtual Reality (VR) to explore its potential for visualizing data flows in intricate systems. Focused on the transition from conventional 2D representations to immersive 3D experiences, the study employs Unity and Oculus Quest 2 for prototyping. LÄS MER
3. CHATBOT TO SUPPORT LEARNING AMONG NEWCOMERS IN CITIZEN SCIENCE
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: Citizen Science (CS) can be defined as the intentional involvement of the public as volunteers in scientific activities or research. Participation in CS can be described as a learning process, but long-term engagement of volunteers is hard to sustain. LÄS MER
4. Understanding the Relationship between Individuals’ Emotional Response and Environmental Protection Intentions : A Quantitative Research in the Context of Public Service Advertisements
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Background: The protection of the environment requires everyone in this world to act together. If more individuals have the intention to protect the environment, then more individuals and a higher probability of taking action to protect the environment. LÄS MER
5. Hanterande (slängande) av returer inom klädindustrin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte Undersöka konsumenters köp- och returbeteenden vad gäller kläder vid införandet av striktare returpolicys. Teoretiska perspektiv Returbeteende, Categories of online returning behavior, Returpolicy, CSR, Carroll’s Pyramid of Corporate Social Responsibility, Tidigare forskning, Grandiositet och nollsummespel Metod Uppsatsen utgår från en kvantitativ undersökningsmetod och deduktiv ansats. LÄS MER