Sökning: "Reading Promotion"

Visar resultat 1 - 5 av 181 uppsatser innehållade orden Reading Promotion.

  1. 1. Encouraging Reading on Social Media. Exploring Finnish Bookstagram Community

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Susanna Kokko; [2023-11-21]
    Nyckelord :social media; Bookstagram; reading; literacy; reading promotion;

    Sammanfattning : In the contemporary digital age, where text-based communication is increasingly significant, literacy skills play a crucial role in effective social participation. However, despite the importance of literacy, a considerable number of people are still illiterate. LÄS MER

  2. 2. Vad hände med sagostunden? : En kvalitativ intervjustudie med barnbibliotekarier i Sverige och Tyskland under covid-19-pandemin

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Victoria Ramirez-Hesseler; [2023]
    Nyckelord :Children s libraries; Children s librarians; COVID-19; Storytelling; Reading promotion; barnbibliotek; bibliotekarier; Covid-19; sagoberättande; läsfrämjande verksamhet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine what happened to library storytime sessions during the COVID-19-pandemic. Qualitative interviews were conducted with children's librarians from Sweden and Germany. In total eleven librarians working with children were interviewed. LÄS MER

  3. 3. "När vi pratar om det så börjar jag förstå" - Shared Reading som läsfrämjande arbetssätt inom gymnasieskolan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Johanna Glansén; [2023]
    Nyckelord :Shared reading; högläsning; litteratursamtal; litteraturundervisning; läsfrämjande; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka läspraktiken Shared Readings möjligheter och begränsningar som läsfrämjande arbetssätt inom svensk gymnasieskola. Shared Reading är en läspraktik som fokuserar på det sociala och personliga i läsningen. LÄS MER

  4. 4. Star Wars och Minecraft som vägar till läsning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tanja Möller; [2023]
    Nyckelord :Multimodalitet; läsfrämjande barn; ungdom; läsning; det vidgade textbegreppet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore how public librarians observe a gap between their work with reading promotion and the multimodal text-world of this group. How do they work to reach children and youths who don’t read, and seem to be occupied with videogames, social media and movies. Can they use multimodal texts to reach them. LÄS MER

  5. 5. ”När [barn] möter en dragartist möter de en sagofigur” : Sagostunder med dragartister på folkbibliotek.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Rebecka Landgren; Jennifer Nykänen; [2023]
    Nyckelord :Drag; storytime; dragqueens; public libraries; reading promotion; children; democracy; diversity; inclusion; visibility; hypervisibility; art form; agonistic pluralism; arm’s length distance; politics.; Drag; sagostunder; dragartister; folkbibliotek; läsfrämjande; barn; demokrati; mångfald; inkludering; synlighet; hypersynlighet; konstform; agonistisk pluralism; armlängds avstånd; politik.;

    Sammanfattning : This study aims to acquire knowledge about the concept of drag storytimes in public libraries. It addresses research questions regarding their relation to the libraries' mission, as well as associated experiences with and perceptions of these events. LÄS MER