Sökning: "Regioner destinationsutveckling"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Regioner destinationsutveckling.

  1. 1. Storytelling i kommunikationsfilm : ett outnyttjat verktyg bland svenska destinationsutvecklare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniel Hansfeldt; Rasmus Klasson; Juliette Maussier; [2022]
    Nyckelord :Storytelling; Destination Marketing Organizations; DMO; Communication films; The Hero’s Journey; Marketing; Destination developmen; Storytelling; Destinationsorganisationer; DMO; kommunikationsfilm; The Hero’s Journey; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Storytelling kan ses som ett effektivt marknadsföringsverktyg inom destinationsutveckling. Storytelling, särskilt presenterat i filmformat, har aktualiserats de senaste åren och förekommer som en högt rankad trend och strategi på DestinationsNEXT Future 2021 study, den mest omfattande rapporten i världen inom destinations- och turismbranschen. LÄS MER

  2. 2. Intressenters roll i en destinationsutveckling : En fallstudie av utvecklingen av The Circle Resort

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Josephine Callton; Malin Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur intressenter och aktörer påverkar, eller kan påverka en destinationsutveckling. För att specificera det något har författarna gjort en fallstudie av en påtänkt destination som är under utveckling lokaliserad i Figeholm, Kalmar län. LÄS MER

  3. 3. Regionalt turismsamarbete ur kommunperspektiv : En studie på Karlskrona och Karlshamn

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Elin Olausson; Sara Viktorsson; [2014]
    Nyckelord :Destinationsutveckling; Region; Turismsamarbete; Motiv; Kommun;

    Sammanfattning : Bakomliggande intresset för denna uppsats utgår ifrån frågan vilka motiv kommuner har för regionalt turismsamarbete. Samarbete har uppmärktsammats inom turismutveckling för att konkurrensen mellan destinationer har blivit global. LÄS MER

  4. 4. Imageskapande : En studie om Halmstads projicerade bild, och hur väl den uppfattas

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Per Åkersén; [2013]
    Nyckelord :Turismutveckling; Imageskapande; Hållbar turism;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan regioner har triggat det varumärkesbyggande som idag är en stor del av många regioners utvecklingsarbete. Turismen och resandet ökar konstant. Även det allmänna intresset för hållbar utveckling och ett mer utbrett miljöarbete tar fart. LÄS MER

  5. 5. Att marknadsföra en region : En jämförande studie om fem olika regionala turistorganisationer och deras uppbyggnad av marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Karin Dröschmeister; Maria Kumpula; [2008]
    Nyckelord :Destinationsmarknadsföring; marknadskommunikation; regionala turistorganisationer; marknadsföring av regioner;

    Sammanfattning : Inom den växande turistnäringen är det viktigt för destinationer att marknadsföra sig på ett framgångsrikt sätt för att kunna hävda sig på den globala marknaden. Bra kommunikation till marknaden är därför ett viktigt konkurrensverktyg vid arbete med destinationsutveckling. LÄS MER