Sökning: "Regioner destinationsutveckling"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Regioner destinationsutveckling.
1. Storytelling i kommunikationsfilm : ett outnyttjat verktyg bland svenska destinationsutvecklare?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Storytelling kan ses som ett effektivt marknadsföringsverktyg inom destinationsutveckling. Storytelling, särskilt presenterat i filmformat, har aktualiserats de senaste åren och förekommer som en högt rankad trend och strategi på DestinationsNEXT Future 2021 study, den mest omfattande rapporten i världen inom destinations- och turismbranschen. LÄS MER
2. Intressenters roll i en destinationsutveckling : En fallstudie av utvecklingen av The Circle Resort
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur intressenter och aktörer påverkar, eller kan påverka en destinationsutveckling. För att specificera det något har författarna gjort en fallstudie av en påtänkt destination som är under utveckling lokaliserad i Figeholm, Kalmar län. LÄS MER
3. Regionalt turismsamarbete ur kommunperspektiv : En studie på Karlskrona och Karlshamn
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakomliggande intresset för denna uppsats utgår ifrån frågan vilka motiv kommuner har för regionalt turismsamarbete. Samarbete har uppmärktsammats inom turismutveckling för att konkurrensen mellan destinationer har blivit global. LÄS MER
4. Imageskapande : En studie om Halmstads projicerade bild, och hur väl den uppfattas
Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)Sammanfattning : Konkurrensen mellan regioner har triggat det varumärkesbyggande som idag är en stor del av många regioners utvecklingsarbete. Turismen och resandet ökar konstant. Även det allmänna intresset för hållbar utveckling och ett mer utbrett miljöarbete tar fart. LÄS MER
5. Att marknadsföra en region : En jämförande studie om fem olika regionala turistorganisationer och deras uppbyggnad av marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Inom den växande turistnäringen är det viktigt för destinationer att marknadsföra sig på ett framgångsrikt sätt för att kunna hävda sig på den globala marknaden. Bra kommunikation till marknaden är därför ett viktigt konkurrensverktyg vid arbete med destinationsutveckling. LÄS MER