Sökning: "Reklambyråer"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Reklambyråer.
1. Den sociala reklamen : Sociala mediers inverkan på svenska reklambyråer
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Den här studien undersöker sociala mediers inverkan på svenska reklambyråers arbetssätt. I syfte att utreda vilka förändringar sociala medier har medfört har sju svenska reklambyråer baserade i Stockholm intervjuats. LÄS MER
2. Värdebaserad prissättning för professionella tjänster : En kvalitativ studie av reklambranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Värdebaserad prissättning är en prissättningsstrategi som under senare tid vunnit såväl akademiskt som professionellt erkännande. Däremot är det fortfarande inte en vitt använd prissättningsstrategi inom näringslivet, varför det är av intresse att studera vilka hinder som föreligger för implementering av värdebaserad prissättning. LÄS MER
3. Hur marknadsför svenska marknadsföringsbyråer sig?
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att ta reda på hur svenska marknadsföringsbyråer marknadsför sin egen verksamhet. Metod: En kvantitativ forskningsansats har använts för att kunna generalisera resultatet utifrån studiens urval. LÄS MER
4. Hur en grafisk profil gestaltar en mänsklig känsla för exponering i en digital värld
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : Syfte – Den ökade användningen av internet har lett till en mängd olika riktlinjer kring hur den mänskliga faktorn bäst ska tas hänsyn till på internet, utan stöd av forskning. Vidare har grafiska profiler fastnat i tiden före internets existens vilket gör att organisationer missar möjligheten till att fånga målgrupper, höja grafiska profiler och bygga ömsesidigt fördelaktiga interaktiva relationer. LÄS MER
5. Konkurrenter i samarbete : För en starkare reklamregion med event som utgångspunkt.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Industriell marknadsföring och industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Då reklambyråer som är verksamma i mindre regioner vanligen tampas om samma kunder är konkurrensen mellan dem ofta hård. I regel har dessa reklambyråer få anställda jämfört med väletablerade reklambyråer i större regioner, som genom sin breda kompetens haft möjlighet att arbeta med stora kunder och på så vis byggt upp ett starkt varumärke kring sin verksamhet och region. LÄS MER