Sökning: "Reklamens inverkan"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Reklamens inverkan.

  1. 1. Undrar vad som döljer sig där under? : En studie om bakomliggande faktorer som påverkar kvinnors köpbeslutsprocess vid köp av underkläder

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Sandra Holmkvist; Emelie Ziemann; [2009]
    Nyckelord :konsumtion; köpbeteende; köpbeslut; positionering; butikslayout; underkläder;

    Sammanfattning : Det råder just nu en lågkonjunktur i Sverige och denna lågkonjunktur slår hårt mot många företag. Däremot kommer underklädesbranschen enbart att backa 0,8 % i år enligt Dagens Industri. Kvinnorna är den största kundgruppen sett till underkläder och de spenderar i genomsnitt 520 kronor per år på underkläder. LÄS MER

  2. 2. Reklamlandskap : utomhusreklamens inverkan på stadsmiljö och stadsliv

    L3-uppsats, SLU/Dept. Of Landscape Architecture, Planning and Management

    Författare :Kerstin Holmberg; [2007]
    Nyckelord :landskap; reklam; konsumtion; stad; stadsplanering; hållbar utveckling; identitet; offentligt rum; Malmö stad;

    Sammanfattning : Outdoor advertising is not very often discussed within city planning even though the commercial messages occupy much of public space. The advertising signs affects not only the physical environment but also social life. In this report I would like to acknowledge and question the presence of advertising in our everyday environment. LÄS MER