Sökning: "Relations- marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 239 uppsatser innehållade orden Relations- marknadsföring.
1. Local Nature Matters : A Story of How Empowerment from Tourism Contributes to Local Nature Stewardship in Rural Communities
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This Master thesis examines the role of resident empowerment in rural nature tourism in shaping the relations between how residents engage with local places and local nature stewardship in Plouguerneau, France. Through a conceptual framework that includes the concepts of empowerment, place attachment, care for nature, and nature stewardship, the study models the effect of place attachment and care for nature on resident stewardship attitudes and how resident empowerment in tourism mediates this relationship. LÄS MER
2. Navigating Turbulent Waters : Exploring SME strategies for internationalization amidst Global Bank Crisis
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : The global bank crisis between 2008 and 2013 posed a great threat against many organizations globally, especially towards small-medium enterprises (SMEs), which several researchers have investigated through quantitative studies. However, few studies have explored the strategic decisions made by SMEs regarding internationalization processes and international work during this time, beyond numbers. LÄS MER
3. Utgör "Litigation Public Relations" marknadsföring i lagens mening? - En tvärdisciplinär studie av den svenska marknadsföringsrätten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Litigation Public Relations (LPR) är en form av strategisk kommunikation som syftar till att vinna allmänhetens åsikt då en rättsprocess aktualiseras. Tanken är att företag genom vinst av allmänhetens dom ska kunna tjäna, mo-raliskt och ekonomisk, på rättsprocessen och eventuell medial uppmärksamhet den väcker. LÄS MER
4. En Ny Era - Artificiell Intelligens inom Digital Marknadsföring
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : I slutet av år 2022 introducerades det nya AI-verktyget ChatGPT, en AI-modell som använder maskininlärning för att generera människoliknande svar i stor skala. ChatGPT:s snabba framväxt medför en ovisshet kring hur AI-verktyget kommer påverka praxis för digital marknadsföring. LÄS MER
5. Integrerad Marknadskommunikation : En kvalitativ undersökning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Idag ser marknadsföringsverktygen tillgängliga för organisationer annorlunda ut i jämförelse med 20 år sen. Digitala utvecklingen har inneburit nya möjligheter för organisationer att interagera med sin omvärld på ett sätt som skapar värde för såväl organisationen som dess intressegrupperingar. LÄS MER