Sökning: "Respondentintervju"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Respondentintervju.

  1. 1. RIKTAD REKLAM – JA TACK - En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emmy Björkman; Emmy Simpson; [2022-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; reklam; Generation Z; riktad marknadsföring; personaliserade annonser; influencer marketing; digital natives; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka och få en ökad förståelse för Generation Z’s användande av reklam på Instagram Teori: Uses and Gratifications Metod: Kvalitativ respondentintervju Material: Samtalsintervjuer med åtta respondenter mellan 18 till 25 år Resultat: Resultatet visar att respondenterna överlag upplever reklamen på Instagram som något positivt. De använder reklamen genom att klicka vidare på annonser, samt spara och skicka vidare dem, främst för att göra så bra och genomtänkta köp som möjligt, bli inspirerade av produkter och se nyheter. LÄS MER

  2. 2. Medborgardialog på kommunikationssidan En kvalitativ studie om strategisk kommunikation kring temporära bostäder i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sandra Stenvall Efraim; [2016-09-08]
    Nyckelord :symmetrisk kommunikation; Medborgardialog; dialog; diskussion; förhandling; offentlighetsprincipen; temporära bostäder; kritisk-pr;

    Sammanfattning : Titel: Medborgardialog på kommunikationssidan – En kvalitativ studie om strategisk kommunikation kring temporära bostäder i Göteborg Författare: Sandra Stenvall Efraim Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete 15 hp, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2016 Handledare: Gabriella Sandstig Examinator: Orla Vigsö Kursansvarig: Malin Sveningsson Antal ord och sidor: 15 831 ord, 37 sidor Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Göteborgs Stad planerat för och säger sig arbeta med, samt praktiskt arbetar med, medborgardialog i fallet med de temporära bostäderna. Metod: Kvalitativ studie med informant- och respondentintervju samt kvalitativ textanalys Material: En informantintervju, två kvalitativa respondentintervjuer samt kvalitativ textanalys av de storstädernas huvudsakliga kommunikationsstadgar Huvudresultat: Denna studie har visat att Göteborgs Stad kommunicerar utifrån en asymmetrisk tvåvägskommunikation, där sändaren/kommunen är överordnad mottagaren/medborgarna. LÄS MER

  3. 3. Vad vore livet utan konflikter? En kvalitativ intervjuundersökning om lärares syn på konflikt och konflikthantering

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Frida Skogstad; Emelie Edbacke; Elin Thörnqvist; [2015]
    Nyckelord :0;

    Sammanfattning : Konflikt är en naturlig del i människans vardag och är således vanligt förekommande i skolans värld. Vilken synman har på konflikter påverkar hur man sedan hanterar dem. Syftet med denna undersökning är därför att studeralärares syn på fenomenen konflikt och konflikthantering. LÄS MER

  4. 4. Social media management – från flum till finrum

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anton Eliasson; Victor Egnell; [2014-09-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Social media management – från flum till finrum Författare Anton Eliasson & Victor Egnell Handledare Orla Vigsö Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Institution för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin Vårterminen 2014 Sidantal 42 (exklusive bilaga) Antal ord 13465 Syfte Syftet med studien är att undersöka yrket Social Media Manager, dess funktion och samspel med övriga kommunikativa roller i svenska organisationer, samt undersöka om yrket visar tecken på en professionaliseringsprocess. Metod Kvalitativ respondentintervju Material Sju intervjuer med individer anställda på olika organisationer, både internt och externt, som föll under vår definition av social media manager. LÄS MER

  5. 5. Sensing social media: En studie om sociala medier som informationskälla på en organisation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johan Larsson; [2014-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Sensing social media: En studie om sociala medier som informationskälla på en organisation Författare Johan Larsson Handledare Bengt Johansson Uppdragsgivare Current Model Quality, Volvo Personvagnar AB Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Institution Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin Höstterminen 2013 Sidantal 48 (exklusive bilaga) Antal ord 19 365 Syfte Att undersöka och kartlägga Volvo Current Model Quality:s arbete med sociala medier idag och utifrån detta samt relevant teori och tidigare forskning ge förslag på framtida arbete med sociala medier som informationsintag. Metod Kvalitativ respondentintervju Material Sex (6) intervjuer med individer anställda vid Volvo Current Model Quality som till en högre grad använder sig av sociala medier i arbetet. LÄS MER