Sökning: "Rickard Olofsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Rickard Olofsson.

  1. 1. Dödshjälp : En litteraturstudie om sjuksköterskors upplevelser av dödshjälp

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Josefine Bergström; Rickard Olofsson; [2021]
    Nyckelord :Eutanasi; dödshjälp; erfarenhet; upplevelse; sjuksköterskor;

    Sammanfattning : Introduktion/Bakgrund: Döden kan vara ett mysterium och något som alla kommer att möta. Svårt lidande patienter kan önska att kunna påskynda döden. Dödshjälp är olagligt i Sverige men det finns som en valmöjlighet i några andra länder. LÄS MER

  2. 2. Rörelseaktivitet i klassrummet : – en studie om lärares uppfattningar av Röris

    M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Therese Sjöberg; Rickard Olofsson; [2011]
    Nyckelord :Koncentration; motorik; inlärning; Röris; Rörelseaktivitet;

    Sammanfattning : Vårt syfte med studien var att undersöka huruvida lärare i grundskolans tidigare år som använder sig av rörelseprogrammet Röris i klassrumsmiljö upplever att det har inverkan, och i så fall hur, på barns koncentration och motorik. Vi utgick ifrån frågeställningarna hur lärare använder sig av Röris, om lärare upplever att behovet av Röris är lika för alla, hur lärarna upplever att det påverkar barns koncentration och motorik, om de ser samband mellan koncentration, motorik och inlärning samt huruvida Röris är välinvesterad tid enligt lärarna. LÄS MER

  3. 3. Från besökare till boende : En studie om mätning av destinationsimage ur invånares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Fredrik Wassermeyer; Rickard Masip; [2010]
    Nyckelord :cultural planning; destination image; image; place branding; platsmarknadsföring; platsimage; destinationsimage; image; imagemätning;

    Sammanfattning : It has become increasingly common for cities and municipalities to take greater account of the place marketing, and to see the physical location as a brand. An early step in this process is to make the image measurements of the place, in order to develop better marketing strategies. LÄS MER