Sökning: "Ronja Tengblad"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ronja Tengblad.

  1. 1. Don't be evil, be white : en studie om vithetens hegemoni i Google Images sökresultat

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emelie Ottosson; Ronja Tengblad; [2018]
    Nyckelord :vishetsnormen; Google; sökresultat; algoritmer; representation; stereotyper; vithet; icke-vit; diskriminering; gestaltning; mediers makt; hegemoni; Social Sciences;

    Sammanfattning : Med hjälp av en kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys har sökresultat på Google Images studerats. Syftet med studien var att kartlägga och analysera representationen av vita och icke- vita personer, samt att försöka få en förståelse för hur vithetsnormen kan komma till uttryck i sökresultat och reproduceras genom Googles system. LÄS MER

  2. 2. Ett starkt varumärke – ökad tolerans

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ronja Tengblad; Olivia Lardin; Louise Johansson; [2018]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Ett starkt varumärke – Ökad tolerans? – En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring från ICA och Nelly.com ur ett konsumentperspektiv. Seminariedatum: 2018-06-01 Kurs: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 poäng. LÄS MER

  3. 3. Vad hände under jodelhotet? : en kvalitativ studie om hur nyhetskonsumtionen förändras vid en krissituation

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Ronja Tengblad; Åse Larsson; [2016]
    Nyckelord :nyhetskonsumtion; krissituation; jodelhotet; medialiseringen av vardagslivet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker människors nyhetskonsumtion vid en krissituation i kontrast till vardagslivets nyhetsanvändning med utgångspunkt i jodelhotet mot Lunds universitet. För att få en förståelse för vad som sker med konsumtionen när vardagslivet krackelerar och en kris infinner sig har vi genomfört en kvalitativ publikstudie. LÄS MER