Sökning: "Rotterdam Port"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Rotterdam Port.
1. Designing and evaluating distribution networks for luxury beds : A case study of Hästens Beds’ European distribution from the perspective of cost and delivery service
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutvecklingSammanfattning : Hästens Beds is a Swedish luxury bed manufacturer, located in Köping, Sweden. They have a strong global presence, with Europe being the most mature and proven market. LÄS MER
2. Smart Port Framework - A study of Port of Gothenburg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The increase in global trade have resulted in the need for more complex infrastructure to support the increased amount of freight. This combined with the advancement of digitalization in society has resulted in the need logistics hubs to adapt. This development has resulted in the 5th generation of parts, the smart port. LÄS MER
3. Implementation of the Rotterdam Rules - Carrier’s obligations and liabilities
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The carrier has historically been strictly liable for all damage to the cargo carried, with the exception of acts of God and war. This changed during the late 1800’s and early 1900’s when the carriers began to limit their liabilities in the contract of carriage. LÄS MER
4. A Multi-agent Based Model for Inter Terminal Transportation
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknikSammanfattning : Context: Due to an increase in inter-terminal transportation (ITT) volume within a container port; complexity of transportation processes between the terminals has also increased. Problems with the current way of handling ITT resources are expected to rise in the near future. LÄS MER
5. Elektroniska sjötransportdokument eller Kontrollrättens konsekvenser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Under senmedeltiden och den tidigmoderna tiden ökade den internationella sjöhandeln kraftigt och successivt skedde en förändring i det merkantila handelsbruket: I takt med att resorna blev längre och mer tidskrävande upphörde lastägarna att tillsammans med sitt gods resa med på transportfartygen. Lastägarnas uteblivna närvaro ersattes med enkla transportdokument, ofta benämnda som ”konossement”. LÄS MER