Sökning: "Sångens betydelse"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Sångens betydelse.
1. ”Man delar den här stunden på jorden” : Folkhögskollärares upplevelser av sångens betydelse i undervisning av svenska som andraspråk
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : .... LÄS MER
2. Pop/rock-ensemblens möjligheter och begränsningar. En studie om fyra gymnasieelevers upplevelser av ensembleundervisning ur ett genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The study examines students’ conception of ensemble class at Arts Program/Music (ES) in upper secondary school in Sweden from a gender perspective, such as sex connected to choice of instrument and claiming space, linked to learning limitations and opportunities. The pop / rock genre dominates music education in Sweden (Skolverket, 2015), like the ensemble groups I have studied, hence perspectives on how gender relates to popular music have been implemented in the study. LÄS MER
3. Spontansång i förskolan : En fenomenologisk studie om pedagogers upplevelser och erfarenheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to gain increased knowledge of educators´ experiences of spontaneous singing in preschool. The study is based on a phenomenological methodology. The survey was made based on a qualitative approach with semi-structured interviews as the method of collecting data. LÄS MER
4. Sångens betydelse för förskolebarns språkutveckling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Syftet med denna studie är att få ökad inblick i förskollärares kunskap kring sången och musikens betydelse för förskolebarns språkutveckling. Vi har undersökt på vilket sätt och varför förskollärare använder sång i undervisningen för att främja barns språkutveckling samt vilka val som ligger bakom de sånger som förskollärarna använder sig av i förskolans utbildning. LÄS MER
5. Musikundervisning som ett meningsfullt lärande : Musiken och sångens betydelse i den pedagogiska verksamheten i två Sydafrikanska förskolor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : .... LÄS MER