Sökning: "Södertörn University"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden Södertörn University.
1. The mirage of agreeableness : A study of the impact of free-riding behavior on the sucker-effect
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/PsykologiSammanfattning : In group work, the sucker-effect is a motivational loss in which effort is reduced due to feeling taken advantage of when other group members intentionally avoid work, known as free-riding. No previous studies on the sucker-effect have investigated moderating factors that can be attributed to the free-rider. LÄS MER
2. Att vara eller att inte vara journalist : En kvalitativ studie om svenska journaliststudenters uppfattning av professionell identitet i det journalistiska fältet
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : This thesis examines how Stockholm-based journalism students perceive journalistic professional identity during their education. The purpose of this thesis is thus to expand the knowledge of how Swedish journalism students give meaning to their future work in an increasingly changeable labor market. LÄS MER
3. Kärnfamiljens uppbrott och dess effekter : En intervjustudie om socionomstudenters upplevelser som skilsmässobarn samt reflektioner kring dess inverkan på utbildningsval och yrkesroll
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur socionomstudenter under uppväxten påverkades av föräldrarnas separation och följande förändringar såsom nya familjekonstellationer samt hur dessa erfarenheter kan kopplas till utbildningsval och framtida socionomroll. Studiens data består av fyra semistrukturerade intervjuer med socionomstudenter som går sin sjätte termin på Södertörns Högskola. LÄS MER
4. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER
5. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER