Sökning: "SAS eurobonus"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden SAS eurobonus.

  1. 1. Inkrementell responsanalys av Scandnavian Airlines medlemmar : Vilka kunder ska väljas vid riktad marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Statistik och maskininlärning

    Författare :Erika Anderskär; Frida Thomasson; [2017]
    Nyckelord :uplift models; incremental response analysis; net lift models; lasso regression; logistic regression; inkrementell responsanalys; lassoregression; logistisk regression;

    Sammanfattning : Scandinavian Airlines has a large database containing their Eurobonus members. In order to analyze which customers they should target with direct marketing, such as emails, uplift models have been used. LÄS MER

  2. 2. The Flying Frustration : A study of customer frustration within the SAS EuroBonus program

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Amanda Simmeborn; Paulina Åberg; [2016]
    Nyckelord :Customer frustration; Satisfaction construct; Frequent flyer program;

    Sammanfattning : In today's competitive marketplace, relationship marketing has become an important factor. Companies want to achieve customer loyalty through sustainable long-term relationships with customers, especially in the service industry. Thus, companies implement loyalty programs, and conduct consumer research to evaluate the success of these programs. LÄS MER

  3. 3. Lojalitetsprogram inom flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pernilla Johansson; Sophia Andersson; Maida Bejtula; [2014]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; värdeskapande; VRIO; EuroBonus; SAS; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitetsprogram i flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus Seminariedatum: 4/6 2014 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå, 15hp Författare: Sophia Andersson, Maida Bejtula och Pernilla Johansson Handledare: Merle Jacob Fem nyckelord: Lojalitetsprogram, värdeskapande, VRIO, EuroBonus, SAS Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag använder lojalitetsprogram för att skapa värde som inte går att mäta i siffror. Metod: Med en fallstudie genomförd med abduktiv ansats och kvalitativ metod användes intervjuer för att samla in empiri. LÄS MER

  4. 4. Bonuspoäng - ett medel för klimatkompensation?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ottilia Svensson; Fanny Tjäder; [2013]
    Nyckelord :Carbon Management; Carbon offsets; Loyalty; Frequent Flyer Programs; Mobility; Climate change; Social Sciences;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har människors mobilitetsmönster förändrats radikalt och numera reser människor mer frekvent än någonsin. Det delvis på grund av att flygbolags lojalitetsprogram uppmanar till en ökad rörlighet. LÄS MER

  5. 5. Försäljning av flygbiljetter över internet : En studie om hur Scandinavian Airlines skulle kunna öka försäljningen av flygbiljetter via internet

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :JAKOB CEDERCRANTZ; [2012]
    Nyckelord :E commerce; online travel agencies; OTA; SAS; market research; air travel; E commerce; internetresebyråer; OTA; SAS; marknadsundersökning; flyg;

    Sammanfattning : Under de senare åren har försäljningen av flygbiljetter och hotell på internet ökat. Det har tillkommit många nya företag som etablerats som internetresebyråer. Företagen har tagit marknadsandelar från flygbolagens egna försäljningskanaler vilket har gjort att flygbolagen tappat kontakten med kunderna. LÄS MER