Sökning: "SAS eurobonus"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden SAS eurobonus.
1. Inkrementell responsanalys av Scandnavian Airlines medlemmar : Vilka kunder ska väljas vid riktad marknadsföring?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Statistik och maskininlärningSammanfattning : Scandinavian Airlines has a large database containing their Eurobonus members. In order to analyze which customers they should target with direct marketing, such as emails, uplift models have been used. LÄS MER
2. The Flying Frustration : A study of customer frustration within the SAS EuroBonus program
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : In today's competitive marketplace, relationship marketing has become an important factor. Companies want to achieve customer loyalty through sustainable long-term relationships with customers, especially in the service industry. Thus, companies implement loyalty programs, and conduct consumer research to evaluate the success of these programs. LÄS MER
3. Lojalitetsprogram inom flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitetsprogram i flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus Seminariedatum: 4/6 2014 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå, 15hp Författare: Sophia Andersson, Maida Bejtula och Pernilla Johansson Handledare: Merle Jacob Fem nyckelord: Lojalitetsprogram, värdeskapande, VRIO, EuroBonus, SAS Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag använder lojalitetsprogram för att skapa värde som inte går att mäta i siffror. Metod: Med en fallstudie genomförd med abduktiv ansats och kvalitativ metod användes intervjuer för att samla in empiri. LÄS MER
4. Bonuspoäng - ett medel för klimatkompensation?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : De senaste decennierna har människors mobilitetsmönster förändrats radikalt och numera reser människor mer frekvent än någonsin. Det delvis på grund av att flygbolags lojalitetsprogram uppmanar till en ökad rörlighet. LÄS MER
5. Försäljning av flygbiljetter över internet : En studie om hur Scandinavian Airlines skulle kunna öka försäljningen av flygbiljetter via internet
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Under de senare åren har försäljningen av flygbiljetter och hotell på internet ökat. Det har tillkommit många nya företag som etablerats som internetresebyråer. Företagen har tagit marknadsandelar från flygbolagens egna försäljningskanaler vilket har gjort att flygbolagen tappat kontakten med kunderna. LÄS MER