Sökning: "SJ twitter"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden SJ twitter.
1. Relationsskapande i sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : A growing number of organizations are using social media in an attempt to create improved relationships with their customers. The purpose of this bachelor thesis is to examine Twitter as a channel for relationship growth and improvement. LÄS MER
2. #kritik : - En studie av SJ och SAS bemötande av kritik på Twitter
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur två reseföretag i förtroendekris bemöter kritik via Twitter samt vilka strategier inom den image reparerande diskursen de använder sig av. Studien ämnar även ta fasta på om det finns ett mönster bakom bemötandet. LÄS MER
3. Twittertåget - resan mot ett förbättrat anseende? : En studie om twittrande resenärers attityd till SJ AB:s kommunikation genom Twitter
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har inneburit både möjligheter och hot för företag i deras anseendehantering. Sociala medier som Twitter ger kunder möjlighet att vara opinionsbildare och snabbt sprida information. LÄS MER
4. Att bevara ett företags anseende : En fallstudie av SJ AB:s arbete med Twitter som kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syftar till att beskriva och analysera hur SJ använder Twitter som ett nytt kommunikationsverktyg. Den stora krisen under vintern 2009/2010 har tagits in som en variabel för att se hur SJ har jobbat för att bevara legitimitet och anseende. LÄS MER
5. Twitter or Talk When Your Organization is on the Front Page?: the Importance of Speed and Social Media in Modern Crisis Communication
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The aim of the study was to analyze how the new media landscape, with new communication channels and increased demand for speed, could affect modern crisis communication. We chose a multiple-case research design with three cases; the operational difficulties for SJ in mid-February 2010, the Tsunami in December 2004, and Hallandsås in October 1997. LÄS MER