Sökning: "SWOT analys"

Visar resultat 1 - 5 av 157 uppsatser innehållade orden SWOT analys.

  1. 1. DINING WITH STRANGERS En kvalitativ studie om vad som motiverat användare till att bli early adopters av appen Airdine

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Ekholm; Kristoffer Paldeak; [2016-09-08]
    Nyckelord :Airdine; Innovation; motivation; Early Adopters; marketing; delningsekonomi; peer to peer-tjänster; social dining; influencer marketing;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpProgram och/eller kurs: MK1500 V16 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: VT/2016Handledare: Orla VigsøKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 41Antal ord: 15766Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för vilka faktorer som har motiverat Early Adopters konvertering till att bli användare av tjänsten Airdine. Vi kommer att söka svar på detta genom att se till dels vilka motiv som ligger bakom konverteringen delsvilken information som haft en övertygande funktion. LÄS MER

  2. 2. Konkurrens mellan betaltjänst och gratistjänst för beräkningar av transportutsläpp - En fallstudie på Network for Transport Measures situation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Eliasson; Elisabeth Tran; [2016-06-29]
    Nyckelord :NTM; beräkningsverktyg; betaltjänst; gratistjänst; konkurrens; affärsmodell; SWOT analys;

    Sammanfattning : Dagens konsumenter, tillverkare och organisationer ställer allt oftare miljökrav på varor ochtjänster som de använder. För att kunna använda argumentet om miljöfördelar från ett företagsprodukter eller tjänster måste de kunna redovisa miljöeffekterna i processen och heladistributionskedjan. LÄS MER

  3. 3. AB Småland : En undersökning om kanaler för återbruk åt AB Småland samt möjligheter med miljömärkningar för kommersiell handel.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Produktutveckling; Högskolan i Jönköping/JTH, Produktutveckling

    Författare :Johanna Carrass; Madelen Nordborg; [2016]
    Nyckelord :Sustainable consumption; reuse; sustainability; sustainable society; environment; circular economy and marketing; Hållbar konsumtion; återbruk; marknadsföring; affärsmodell; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Sustainable development has for a long time been a much spoken topic worldwide and so in Sweden. Sustainable development is about creating a social economic and cultural development and to ensure human well-being in balance with the earth´s ecological system. Nowadays sustainable consumption is also a much spoken topic. LÄS MER

  4. 4. Bibliotekariernas kännedom om marknadsföring på bibliotek : en jämförande studie av två folkbibliotek

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Jessica Fransson; [2016]
    Nyckelord :Bibliotek; Bibliotekarie; marknadsföring; Singhs modell; Komparativ metod; word-of-mouth; SWOT-analys; målgrupp;

    Sammanfattning : The purpose of this survey is to investigate librarians' knowledge and insight on marketing and how they work with marketing based on the issues: How do the surveyed libraries with marketing, what methods/tools/techniques use the surveyed libraries themselves and the knowledge of the responsible librarians about marketing in libraries? Theories used to investigate the marketing of libraries and librarians' knowledge of marketing is mainly the comparative method but also Singh's research on attitudes to marketing and SWOT analysis. The survey focuses on two public libraries in southern Småland, Sweden. LÄS MER

  5. 5. Continuous Delivery : Utmaningar ett förvaltningsuppdrag kan stå inför vid en övergång till Continuous Delivery

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik; Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Erika Lööf; Colin Mack; [2016]
    Nyckelord :Continuous Delivery; challenges; maintenance management project; Continuous Delivery; utmaningar; förvaltningsuppdrag;

    Sammanfattning : Continuous delivery (CD) is a software engineering approach where the focus lays on creating a short delivery cycle by automating parts of the deployment pipeline which includes build, deploy-, test and release process. CD is based on that during development should be possible to always automatically generate a release based on the source code in its current state. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet SWOT analys.

Din email-adress: