Sökning: "Sales Channel."
Visar resultat 1 - 5 av 136 uppsatser innehållade orden Sales Channel..
1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER
2. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER
3. Beyond the Middlemen - Exploring the Role of Channel Attributes and Product-Related Factors in Shaping Consumer Choice for Online D2C Sales Channels of Established Brand Manufacturers
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: In light of the multitude of different channel options consumers have at hand and the rapidly advancing vertical integration of established brand manufacturers across industries, the question arises as to the basis on which consumers make their channel decision for a manufacturers direct-to-consumer (D2C) sales channel. Scholars have found that channel attributes and product-related factors generally play a pivotal role in consumer channel choice and have shown the influence they have on offline versus online channel choice. LÄS MER
4. Digital transformation within the high-quality wine and Evo oil industries - A multiple case study on Italian companies
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Purpose This research aims to study whether and how digital transformation has influenced the high-quality EVO olive oil and wine sectors, starting from the preliminary results presented in section 1.1. LÄS MER
5. Kommer den passa? : En triangulär studie om hur svenska konsumenters digitala konsumentupplevelse påverkas av storleksguider och miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Med digitaliseringens framfart har detaljhandel inom mode-industrin till stor del gått från fysiska butiker till e-butiker eller flerkanalig försäljning. Detta har skapat ett problem där konsumenter som handlar kläder online stöter på en osäkerhet när det kommer till storlekar. LÄS MER