Sökning: "Sandra Selling"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Sandra Selling.
1. Motivational factors and values of : a study of Swedish producers in local food nodes
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Securing food for the whole population is a key issue in the world. One way to make it possible is by developing the supply chains to a more sustainable agri-food system. These systems should provide the consumer with good, affordable food while the producers still get a good return for their products. LÄS MER
2. How Investor Characteristics Shape Sin-Stock Performance in Europe
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : Whereas the majority of other studies on sin stocks have focused on if there is a sin-stock alpha on a specific geographical market, this paper investigates how and why the sin-stock alpha differs between countries. Specifically, it investigates whether investor characteristics such as welfare, consumption patterns, and religion affect the performance of alcohol, tobacco, and gambling stocks on the European market. LÄS MER
3. Kostymbyxa utan sidsöm : En studie kring borttagningens påverkan hos en kostymbyxas sidsöm
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det mest vanliga idag är att kostymbyxor har två sidsömmar eftersom den har en stor vikt för plaggets passforms och komfort. Om dessa inte existerar måste byxans innerbensöm inrymma all passform vilket gör det problematiskt då byxan ska sitta nära kroppen. LÄS MER
4. Värdeskapande i en kooperativ förening : en fallstudie om Skogsägarna Mellanskog ekonomiska förening
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Skogsindustrin utgör en viktig del i Sveriges samhällsekonomi, den skapar arbetstillfällen och bidrar positivt till landets handelsbalans. För att hålla industrin rullande krävs ett kontinuerligt inflöde av råvara. LÄS MER
5. Effekter av PR kontra reklam - är beaktande av produkt en försummad aspekt En studie av PR och reklams relativa kommunikationseffekter vid olika grad av engagemang för köpet och produkten.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Using stimuli with identical information in both PR and advertising, this study seeks to explain how content class together with the level of involvement affects the communication effects of marketing messages. There is currently no established way of measuring the value of PR, and contemporary PR metrics do not take into account what effects PR actually generates. LÄS MER