Sökning: "Sara Brorson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sara Brorson.

  1. 1. “Prova på semestern innan du köper den” : En kvalitativ studie om konsumenters attityd till marknadsföring av turism med VR-teknik

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Esther Alenius; Katarina Brorson; Sara Holmgren; [2018]
    Nyckelord :virtual reality; VR; tourism; marketing; consumer attitudes;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the attitude of potential customers towards marketing of tourism through virtual reality. Since it is considered a risk to purchase a service it was interesting to see if the implementation of VR could lower the uncertainty. LÄS MER

  2. 2. Inledande miljöutredning på Salico AB Att införa ISO 14001 i en verksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Sara Andersson; [2012]
    Nyckelord :Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Salico AB is a food company located in Helsingborg. For the moment they lack a certification according to the ISO 14001 standard but are planning on getting certified in the fall of 2012. By the help of two students from the University of Lund an initial environmental review has been made. LÄS MER

  3. 3. Att befinna sig i numeriskt underläge – fördel eller nackdel? : En kvalitativ studie om första linjens chefers upplevelser av ledarskap och möjligheter ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Sara Brorson; Ida Meier; [2011]
    Nyckelord :ledarskap; första linjens chefer; kön; manligt; kvinnligt; organisation; majoritet; minoritet;

    Sammanfattning : Historiskt har forskningen inom ledarskap fokuserat på ledarens karaktärsdrag och beteende, olika ledarstilar samt dess påverkan för organisationens framgångar. Denna studie avser en annan vinkling, då fokus ligger på hur första linjens chefer upplever sin arbetsvardag, deras möjligheter att utöva ledarskap samt skillnader och likheter mellan manlig och kvinnlig ledarstil. LÄS MER

  4. 4. Författaren som varumärke : en studie rörande författarprofiler och hur de framställs i den mediala offentligheten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Sara Ransmark; Mari Larsson Brorson; [2010]
    Nyckelord :Varumärke; Offentlighet; Författare; Författarroller; Media; Marknadsföring; Marknad; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Avsikten med denna uppsats har varit att undersöka några författares marknadsföring och analysera hur bilden av dem i media uppfattas utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Genom deras olika författarroller placeras de i mediala forum där de framställs enligt den förutbestämda och förväntade rollen. LÄS MER