Sökning: "Sara Hertzman"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Sara Hertzman.

  1. 1. "Det är upplevelsen som är i fokus" : En studie i hur en Destinations-Marknadsförings-Organisation kan förstå turistens förväntningar och skapa den destinationsupplevelse som efterfrågas.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matilda Hedman; Cornelia Hertzman; Sara Smedberg; [2014]
    Nyckelord :Destination; tourism; DMO; expectations; stakeholder; destination experience; customer focus; target customers; destination marketing; leadership; Destination; turism; DMO; förväntningar; intressenter; destinationsupplevelse; kundfokus; målgrupp; destinationsmarknadsföring; ledarskap;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur kan DMOs arbeta för att förstå turisternas förväntningar inför en destinationsupplevelse? Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa en förståelse för turisternas förväntningar, både hur de skapas och hur de kan påverka turistens uppfattade destinationsupplevelse. Vi vill även kunna förklara hur turister kan delas in i olika målgrupper baserat utifrån vad de efterfrågar av en destinationsupplevelse. LÄS MER