Sökning: "Sara Hoffsten"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Sara Hoffsten.

  1. 1. Att synliggöra det omedvetna : En komparativ studie mellan marknadsförares och industridesigners arbetsmetodik vid produktutveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jonas Bornsäter; Sara Hoffsten; [2010]
    Nyckelord :Design Thinking; Empathic Design; Market Research; Marketing Research; Product development; Service development; Unconscious needs; Observation; Prototypes; Marketing; Industrial Design; Designtänkande; Markandsundersökningar; Kundundersökningar; Produktutveckling; Tjänsteutveckling; Empatisk Design; Behov; Latenta behov; Omedvetena behov; Observation; Prototyper; Marknadsföring; Industridesign;

    Sammanfattning : När företag ska utveckla produkter och tjänster behöver de informationsunderlag om kunder och användare. Traditionella marknadsundersökningar kräver ett rationellt förhållningssätt och avslöjar åsikter och attityder, men uppvisar brister när det kommer till att upptäcka omedvetna behov hos användare. LÄS MER