Sökning: "Sara Martinsson"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Sara Martinsson.

  1. 1. Utformning av cirkulära affärsmodeller i startups - En explorativ undersökning utifrån två perspektiv och det nystartade företaget Kitchenware by Tareq Taylor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Rönnerman; Karin Martinsson; [2020-07-01]
    Nyckelord :Startups; Cirkulära affärsmodeller; Konsumenter; Faktorer;

    Sammanfattning : Ohållbar konsumtion och produktion påverkar såväl dagens som framtida generationer då vi i dagsläget brukar mer resurser än vad som är långsiktigt hållbart enligt de planetära gränserna. För att komplettera tidigare forskning som pekar på en alltför långsam omställning till en mer cirkulär ekonomi, behövs ytterligare studier som granskar nästa generations företag som grundar sina affärsidéer på cirkulära koncept. LÄS MER

  2. 2. "Kan hajar flyga i din lek?" : En kvalitativ studie om förskollärares tal om att delta i barns lek i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Förskolepedagogisk-didaktisk forskning

    Författare :Josefin Liljegren; Sara Martinsson; [2020]
    Nyckelord :Förskollärare; deltagande; lämpligt sätt; begrepp; intentioner; barns lek;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka begrepp som förekommer i förskollärares tal om att delta i barns lek i förskolan. Frågeställningen berör vilka intentioner som blir synliga i förskollärares tal om att delta i barns lek med utgångspunkt i Skolverkets (2018) formulering att arbetslaget ska följa och leda lek på lämpligt sätt. LÄS MER

  3. 3. Teknologiska innovationer : attityder och värden ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Hofverberg; Anders Martinsson; Sara Sandberg; [2020]
    Nyckelord :Technological innovations; value creation; attitude; consumer facing technologies; physical store; Teknologiska innovationer; värdeskapande; attityd; konsumentinriktade teknologier; fysisk butik;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett ständigt utvecklande av den fysiska modehandeln har lett till möjligheter att utveckla en shoppingupplevelse för konsument för att bemöta konkurrens från den digitala handelsplatsen. Detta har lett till att den fysiska butiken implementerar alternativ som teknologiska innovationer för att höja shoppingupplevelsen för konsumenten. LÄS MER

  4. 4. Naturlika planteringar i urban miljö : ett växtgestaltningsförslag för att främja pollinering och upplevelsevärden på södra Fornudden i Tyresö kommun

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Lydia Martinsson; Sara Thor; [2020]
    Nyckelord :naturlik plantering; ekologisk hållbarhet; pollinering; invasivitet; exotiska arter; inhemska arter; upplevelsevärde;

    Sammanfattning : Urbanisering och förlust av biologisk mångfald är stora utmaningar som dagens samhälle står inför. Flertalet pollinerare har försvunnit de senaste åren på grund av att urbaniseringen har förstört deras livsmiljöer. LÄS MER

  5. 5. Platsbunden kommunikation& digital platsmarknadsföring -En fallstudie om Motala, Östergötlands sjöstad.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sara Martinsson; Alexandra Struwe; [2019]
    Nyckelord :Case study; digital communication; marketing communication; place branding;

    Sammanfattning : This qualitative study aims to examine how Tillväxt Motala AB are working strategically to market Motala, a middle-sized city in Sweden. The study is implemented through qualitative semi-structured interviews with employees at Tillväxt Motala AB. LÄS MER