Sökning: "Sara-Maria Löfvenberg"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Sara-Maria Löfvenberg.
1. Socially Desirable Fast Moving Consumer Goods - A Literature Review on How To Decrease the Gap Between Intention & Purchase Behavior Through Marketing
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Authors: Mikael Forsberg and Sara-Maria Löfvenberg Tutor: Susanne Åberg Title: Socially Desirable Fast Moving Consumer Goods – A Literature Review on How To Decrease the Gap Between Intention & Purchase Behavior Through Marketing Keywords Branding, Consumer Behavior, Consumer Value Creation, Decision-making, Differentiation, Eco, Ecological, Environmentally Conscious Behavior, Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Green Consumer, Green Marketing, In-store marketing, Marketing, Organic, Purchase decision, Socially Desirable, Value Creation. Background and Problem Consumers today are more environmentally conscious than ever. LÄS MER
2. Varför Corporate Social Responsibility? : En studie om orsakerna bakom AstraZenecas och Pfizers arbete med CSR
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem Medvetenheten och intresset för företagens ansvarsroll i samhället har ökat. Idag har debatten till mångt och mycket kommit att handla om ett samlingsbegrepp för samhällsansvar - Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER