Sökning: "Sarah Hellberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sarah Hellberg.

  1. 1. Sjuksköterskans utmaningar för att tillhandahålla adekvat smärtlindring inom akutvården : litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Sarah Hellberg; Ulrica Johnsson; [2018]
    Nyckelord :Akutvård; Lidande; Personcentrerad omvårdnad; Smärta; Smärthantering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Smärta i någon form är en av de främsta anledningarna till att patienter söker sig till akutvården. Det innebär krav på kompetensen hos personalen för att kunna utföra personcentrerad omvårdnad i en stressig miljö där vård och akuta insatser till patienter måste ombesörjas samtidigt. LÄS MER

  2. 2. Vem är Vegorätt? En experimentell studie av förekomsten av stereotyper i reklambilder och konsumenters attityder gentemot vegetarisk mat

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Hellberg; Emelie Lundqvist; Moa Rydlöv; [2016]
    Nyckelord :Stereotyper Vegetarisk mat Consumer Culture Theory Reklambilder Attityder; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Who is Vegorätt? An experimental study of the relationship between stereotypes in advertisements and consumers’ attitudes towards vegetarian food Seminar date: 2016-05-25 Course: FEKN90, Master Thesis in Business Administration - Marketing, 30 ECTS Authors: Sarah Hellberg, Emelie Lundqvist, Moa Rydlöv Advisor: Clara Gustafsson Key words: Stereotypes, vegetarian food, Consumer Culture Theory, advertisement, attitudes. Purpose: To investigate whether the presence of persons respectively stereotypes in advertisements can influence consumers’ attitudes towards vegetarian food. LÄS MER

  3. 3. Lokala företags marknadsföringsmöjligheter på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Hellberg; Moa Rydlöv; Axel Welinder; [2015]
    Nyckelord :konsumentbeteende och Theory of Reasoned Action.; word of mouth; Facebook; Lokalt företagande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka skillnader i konsumenters facebookbeteende angående företags aktiviteter på Facebook beroende på om dessa är lokala eller nationella/internationella. Vidare undersöker studien om det finns något som kännetecknar konsumenter med preferenser gentemot lokala företag på Facebook. LÄS MER