Sökning: "Segmenteringsvariabler"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet Segmenteringsvariabler.

  1. 6. Vikten av att känna kunden : En undersökning av ett finansrådgivningsbolags kunder

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zahra Asgari; Fredrik Nyberg; [2008]
    Nyckelord :segmentering; direktmarknadsföring; finansrådgivning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka ett urval av Exceed Stockholms befintliga kundstock utifrån företagets nuvarande sätt att segmentera, för att på så vis kunna lägga fram ett förslag på ett segmenteringsunderlag för framtida arbete. Teorin kommer att baseras på modeller och teoribildningar inom segmentering som berör områdena angreppssätt vid genomförande av segmenteringsanalyser, hur och varför företag segmenterar samt en redogörelse av de segmenteringsvariabler som undersöks. LÄS MER

  2. 7. Kärnten; ett turistområde att lära av? : En benchmarking inom segmentering och marknadsföringskanaler i syfte att locka mer turister

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Nina Forsberg; Michelle Kreppenhofer; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; benchmarking; segmentering; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Resandet mellan länder i världen har ökat vilket även medfört att fler turister från andra länder besöker Sverige. Vilhelmina kommun som är beläget i Lappland anses av utländska turister vara ett exotiskt resmål, men har trots detta erfarit att turismen minskat. LÄS MER

  3. 8. Segmenteringsvariabler och målgrupper

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Ulrika Henningsson; [2007]
    Nyckelord :segmenteringsvariabler; målgrupper ;

    Sammanfattning : I min undersökning har visats att balans är ett nyckelord. Balans mellan magasinens upplevda värde och dess pris. Balans mellan reklam och annat innehåll. Balans mellan lyx och alldaglighet. LÄS MER

  4. 9. Segmenteringsprocessen på industriella marknader

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susanna Fagerlund; Henrik Lindau; Johan Odenhag; [2003]
    Nyckelord :Industriell segmentering; Dynamik; Tetra Recart; Segmenteringsvariabler; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att utveckla ett angreppssätt för att bättre förstå segmenteringen på industriella marknader. Vidare ämnar vi öka förståelsen för de problem och möjligheter som uppstår vid en segmentering på industriella marknader med dynamisk karaktär Metod: Vi har genomfört en fallstudie med kvalitativa samtalsintervjuer. LÄS MER