Sökning: "Self-report metod"
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden Self-report metod.
1. Tysta barn i förskolan : Pedagogers stöttning till utveckling och lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning I förskolans verksamhet har vi gång på gång observerat de pedagoger som framförallt väljer att se och höra de barn som syns och hörs mest. Här har vi vid upprepade tillfällen sett att tysta barn faller mellan stolarna på grund av pedagogers arbetssätt och därmed varken får möjlighet till delaktighet eller inflytande. LÄS MER
2. Analyzing Survey Response Time and Response Rate for Colorectal Cancer Patients Using Logistic and Poisson Regression
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Cancer is a highly prevalent disease worldwide, claiming hundreds of lives each year. In the field of cancer research, it is customary to conduct surveys in which patients are asked to self-report and assess their symptoms and overall health. LÄS MER
3. Autonomi inom den automatiserade industrin : Förhållanden mellan industriarbetares upplevda autonomi, självförmåga och utbrändhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Syfte - Denna studie syftar dels till att undersöka sambandet mellan upplevd autonomi på arbetsplatsen och upplevd utbrändhet. Samt att vidare undersöka huruvida upplevd autonomi har en direkt effekt på utbrändhet eller om effekten medieras genom upplevd yrkesmässig självförmåga (OSE) och resiliens. LÄS MER
4. Spontan undervisning : Undervisning på barnens villkor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Läroplanen för förskolan (Lpfö 18) beskriver att förskolläraren ska ansvara för undervisningen i förskolan, samt att undervisning kan ske i spontana situationer. Beskrivningen av undervisning i förskolan som en målstyrd process som enligt läroplanen för förskolan (Lpfö 18) kan ske i spontana situationer upplevs som intressant då det verkar saknas konkreta beskrivningar av vad spontan undervisning innebär. LÄS MER
5. ”På så sätt blir matte lite undangömt men den finns alltid med” : Matematikundervisning i den mångkulturella förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Matematik har ett stort utrymme i förskolans läroplan. Samhället håller på att bli alltmer mångkulturellt, vilket även leder till mångkulturella förskolor. Vi har i vår studie valt att utgå från matematikundervisningen i förskolan eftersom vi tycker att det är en viktig del i barns utbildning. LÄS MER