Sökning: "Serviceföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade ordet Serviceföretag.

  1. 1. Balansen mellan styrning och självstyrning : En fallstudie om mjuk byråkrati och ledarskapsstilar i ett professionellt serviceföretag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lydell; Nora Uvemo; [2023]
    Nyckelord :Mjuk byråkrati; Professionella serviceföretag; Transformerande ledarskap; Transaktionellt ledarskap; Karismatiskt ledarskap; Laissez-faire;

    Sammanfattning : Idag anses innovation och kunskap leda till konkurrenskraft. Antalet kunskapsintensiva företag har därför ökat och autonomi lyfts som en byggsten för att utforma framgångsrika organisationer med ett starkt kunskapskapital. LÄS MER

  2. 2. Ett leende går inte att digitalisera: En kvalitativ undersökning av kombinationen av traditionell och digital marknadsföring i arbetet med kundrelationer.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Forslund; Linnéa Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; kundrelationer; varumärkespositionering; storytelling; word of mouth; Business and Economics;

    Sammanfattning : Tidigare forskning lyfter fram betydande fördelar med den digitala marknadsföringen, samtidigt som det framförs att det är av vikt att behålla den traditionella marknadsföringen. Vad som är viktigt, oavsett om strategin baseras på traditionell eller digital marknadsföring, är en strategi som kommunicerar ett tydligt varumärke och anpassar sig efter kunden. LÄS MER

  3. 3. ”Det är ingen rättighet, utan ett privilegium att få vara här” : En studie om nationsanställda studenters upplevelser av problematiska kundbeteenden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Gustav Patriksson; [2023]
    Nyckelord :ideellt arbete; servicearbete; problematiskt kundbeteende;

    Sammanfattning : Uppsala universitets studentnationer har i århundraden fungerat som mötesplatser för kulturella utbyten, fester och evenemang för stadens studenter. Nationerna erbjuder tjänster som i stor utsträckning liknar de tjänster verksamheter inom hospitality-sektorn erbjuder, så som servering av mat och dryck, musikföreställningar och klubb. LÄS MER

  4. 4. Sustainable value creation : A case study of a Professional Service Firm

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alexandra Kapsalis; Andreas Rosén; [2022]
    Nyckelord :sustainability; value creation; multiple stakeholders; professional service firm; competitiveness; first mover advantage; hållbarhet; värdeskapande; flera intressenter; professionella tjänsteföretag; konkurrensfördelar; först på marknaden;

    Sammanfattning : Today, sustainability has become a central part of every recent global agenda. As the world is establishing a more sustainable path, professional service firms have started setting up new targets and goals to meet the changing demands and regulations of governments, societies, and investors. LÄS MER

  5. 5. Trender bland Sydveds leverantörers efterfrågan av skogliga tjänster

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Göran Mathiasson; [2022]
    Nyckelord :service; digitalisera; enkätundersökning;

    Sammanfattning : För ett skogsbolag med kontexten virkesköpande bolag utan industrier och egen skog, är virkesköp grundläggande för hela verksamheten. Sydved har en sådan kontext, med en försörjning som i huvudsak kommer från lokala köp från privata leverantörer. LÄS MER