Sökning: "Servitization"

Visar resultat 16 - 20 av 141 uppsatser innehållade ordet Servitization.

  1. 16. Feasibility study of Implementing Circular Manufacturing Systemsin the Toy Industry : A multi method study of circular preference attributes and pricing methods

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Hampus Eskilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today's world, sustainability presents a formidable challenge, prompting a heightened focus on the development of more environmentally responsible business models. Within this context, circular business models have emerged as a compelling solution to mitigate waste and optimize resource utilization. LÄS MER

  2. 17. Faktorer som påverkar betalningsviljan för digitala tjänster av tillverkningsföretag i en business-to-business miljö : En kvantitativ analys av preferenser hos kunder som erbjuds digitala tjänster av tillverkningsföretag

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Atasun Öztürk; Jim Dahlberg; [2023]
    Nyckelord :Digitala tjänster; Betalningsvilja; B2B; Industriföretag; Tjänstefiering;

    Sammanfattning : Background: Manufacturing companies have started to adapt to the rising popularity of servitization and have begun to offer digital services that they produce. However, there is limited research on various pricing models and factors affecting willingness to pay for digital services provided by manufacturing companies. LÄS MER

  3. 18. All Aboard the AI Express : An Exploratory Study on AI Implementation for Enhanced Digital Servitization from an S-D Logic Perspective

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Fanny Johansson; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Digital Servitization; Service-Dominant S-D Logic; Value-adding Services; Co-Development; B2B Marketing;

    Sammanfattning : Background: To remain competitive in Industry 4.0, B2B suppliers must develop new and increasingly advanced digital services by incorporating AI. However, although being of interest to practitioners, academic research on successful AI implementation in B2B functional domains is lacking. LÄS MER

  4. 19. Sustainability and circularity metrics for EV batteries: Enabling circular economy strategy decision making and value communication

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Gunjan Kolhe; [2023]
    Nyckelord :Sustainability metrics; Circularity metrics; LIB CE strategies; Second life battery energy storage system; Product service system; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The increasing focus on lithium-ion batteries (LIBs) in the context of electrification of transport sector has raised concerns about their high costs, resource and energy demands, environmental impact, and social supply chain risks. To address these challenges and maximize the value of LIBs throughout their lifecycle, circular economy (CE) strategies, such as reusing and repurposing, are being explored. LÄS MER

  5. 20. ”Man samverkar där man samverkar skall” : En kvalitativ studie om hur företag kan dra nytta av sitt nätverk i processen att utveckla och bemöta digitalisering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nazenin Ali; Hampus Olofsson; Evelina Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; servitization; network theory; ARA model; qualitative method; thematic analysis; Digitalisering; tjänstefiering; nätverksteori; ARA-modellen; kvalitativ metod; tematisk analys;

    Sammanfattning : Det finns idag en rad exempel på branscher där ett nytt företag förändrat hur kärnverksamheten genomförs. Detta har skett genom implementation av teknologi i en traditionell bransch. Mycket har skrivits om hur disruptiva företag verkar, men det finns bristande kunskap kring hur etablerade företag påverkas, och anpassar sin verksamhet. LÄS MER