Sökning: "Sin Bodin"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden Sin Bodin.
1. Åtgärder och andra faktorer som minskar risken för CVK-relaterade komplikationer : En allmän litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Användningen av central venkateter (CVK) underlättar och bidrar till den moderna sjukvården. I Sverige sätts årligen över 45,000 olika former av CVK. Däremot medför användningen av CVK risker för komplikationer såsom trombos och infektion. LÄS MER
2. Omvänd åberopsbörda? En studie om åberopsbördans fördelning i en negativ fastställelsetalan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : 17 kap. 3§ andra meningen rättegångsbalken (RB) anses innefatta en så kallad åberopsbörda. Beroende på ett rättsfaktums art står en viss part risken för att en omständighet inte åberopats, med följden att omständigheten faller utanför domstolens prövningsram. LÄS MER
3. Förskollärares uppfattningar kring arbetet med barns sociala samspel inom lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka förskollärares uppfattningar kring arbetet med barns sociala samspel inom lek. Detta genom att ta reda på vad de ansåg att det fanns för möjligheter samt om det fanns några begränsningar i arbetet. LÄS MER
4. Indikator för att kontrollera säkerhetsstatus på cykelhjälmar
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Projektet har tagit avstamp i en egen idé angående hjälmsäkerhet och har sedan utvecklats till ett kandidatexamensarbete inom Teknisk Design på Kungliga Tekniska Högskolan. Under projektets gång har Mips AB bidragit med sin kompetens inom hjälmsäkerhet. LÄS MER
5. Lärmiljön i anpassad grundskola och dess påverkan på perifer inkludering
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap om hur de anpassade grundskolorna arbetar med pedagogisk, social och fysisk lärmiljö men också om lärmiljön är likvärdig mellan de olika anpassade grundskolorna. Syftet är också att undersöka möjligheterna till perifer inkludering i dessa lärmiljöer. LÄS MER