Sökning: "Sin Hector"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sin Hector.

  1. 1. Matching Trades with Confirmations via Contrastive Learning : Asymmetric Contrastive Learning on Text Data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Markus Hector; [2023]
    Nyckelord :Asymmetric Contrastive Learning; Attention; GloVe; Securities Trading; Asymmetrisk kontrast-inlärning; Uppmärksamhetsmekanism; GloVe; Värdepappershandel;

    Sammanfattning : In the banking world trades of securities are finalized every day, on behalf of the banks themselves or of their clients. When the trades have been booked by the front office the confirmations sent by the counterparty have to be checked and connected to the correct trade by hand, posing the question whether this process could not be automated using machine learning techniques. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesrättsliga fel, kan innebära marknadsrättsliga rätt - Samspelet mellan varumärkes- och marknadsrätten – med fokus på renommésnyltning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Robin Hector Amilon Nilsson; [2017]
    Nyckelord :immaterialrätt; marknadsrätt; varumärkesrätt; renommésnyltning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : It is not uncommon that different judicial areas can be administered at the same time. This is the case regarding trademark law and law of marketing. The main purpose with the law of marketing is to serve as an extended protection when the requirements within trademark law are not fulfilled. LÄS MER

  3. 3. Hotellens marknadsföring : En fråga om olika förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Hector Falk; Markus Lagerstedt; [2015]
    Nyckelord :Hotel; online travel agency; marketing; marketingmix;

    Sammanfattning : Tidigare forskning kring de två aktörerna hotell och onlineresebyråer har koncentrerats runt intäktsoptimering samt konsumentbeteende gällande omdömen relaterat till onlineresebyråer. Det råder däremot en avsaknad gällande tidigare forskning runt hotellens strategiska marknadsföringsbeslut i och med att de ansluter sig till olika onlineresebyråer. LÄS MER