Sökning: "Sin Love"

Visar resultat 1 - 5 av 192 uppsatser innehållade orden Sin Love.

  1. 1. “Ask what you can do for your company” : En studie om Gamestop-sagan: Från social rörelse till brand love

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Rodan Alis; Taiki Watanabe; [2024]
    Nyckelord :Social Rörelse; Brand Love; Digital Aktivism;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker den digitala sociala rörelsen som uppstod ur efterdyningarna av den så kallade GameStop-sagan på aktiemarknaden. Spelåterförsäljaren GameStop erhöll en grupp hängivna anhängare på det sociala mediet Reddit. LÄS MER

  2. 2. Indocyanine-green fluorescence imaging to detect anastomotic insufficiency after esophagectomy

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Förbränningsfysik

    Författare :Love Kildetoft; [2024]
    Nyckelord :Fluorescence; Imaging; Indocyanine-green; ICG; Esophageal cancer; Physics; Photonics; Image Analysis; Blood Perfusion; Anastomotic leakage; Anastomotic insufficiency; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : This research project is concerned with the development of simulation models and image analysis algorithms, as well as instrumentation for characterizing anastomotic leakages after a patient has undergone surgery for esophageal cancer. Anastomotic leakage is a high-incidence complication after esophagectomy, a surgical procedure for esophageal cancer. LÄS MER

  3. 3. ”Läraren har såklart en plan” för hur idrott ska inkludera alla : En kvalitativ studie om inkludering i grund- och gymnasieskolans undervisning avseende elever med invandrarbakgrund.

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Boaz Japalwonga; [2023]
    Nyckelord :Skola; Urbana områden; struktur; disciplinering;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning: Syftet med denna studie är att retrospektivt undersöka hur lärarstudenter med invandrarbakgrund på gymnastik och idrottshögskolan (GIH) ser på sin egen skolgång i grund- och gymnasieskolan avseende inkludering och lärarens sätt att arbeta med elever med invandrabakgrund. Studiens forskningsfrågor är: Hur upplevde lärarstudenterna det pedagogiska mötet mellan eleverna och läraren i idrott och hälsa? Hur såg relationen ut mellan elev och lärare under lärarstudenternas tidigare skolgång?                Upplever lärarstudenterna att det fanns en tydlig struktur och disciplin under lektionerna i grund- och gymnasieskolan? Metod: Syftet med denna studie är att undersöka och belysa hur manliga studenter med invandrarbakgrund ser på idrott från grundskolan. LÄS MER

  4. 4. “För jag har hela stan tatuerat på min rygg” : En narrativ studie om interaktionen mellan hiphopartisten Petter och storstaden Stockholm

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anders Englund; Adem Ennouri Bouzaabia; [2023]
    Nyckelord :Urbanism; minority; hiphop; Petter; segregation; Stockholm; Urbanism; minoritet; hiphop; Petter; segregation; Stockholm;

    Sammanfattning : Denna studie hade till syfte att med en narrativ analysmetod studera interaktionen mellan hiphop-rapparen Petter och Stockholm City. De specifika frågorna som vi ville ha svar på i den här studien var hur Petter beskriver Stockholm som plats och som social struktur, hur hans inställning är till staden, hur detta påverkar individens livsstil och identitet, hur Petter beskriver sin relation till staden och hur detta kan förklaras genom tidigare forskning, vilka konsekvenser som Petter ser Stockholm har för honom och för andra som bor i den staden när det gäller etnicitet och sociospatiala faktorer. LÄS MER

  5. 5. ”Jag ÄLSKAR högläsning!” : Sociala samspel i samband med högläsning i förskoleklass

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Linda Hautala; Sara Hultqvist; [2023]
    Nyckelord :Reading aloud; social interaction; love of reading; language development; Högläsning; sociala samspel; läslust; språkutvecklande arbete.;

    Sammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ studie vars syfte är att undersöka hur lärare i förskoleklass arbetar med högläsning. Högläsning kan bidra till att eleverna får en positiv läsupplevelse vilket i sin tur kan stimulera elevernas läslust och läsförståelse, samt utveckla deras ordförråd och förmåga att lyssna och koncentrera sig. LÄS MER