Sökning: "Sinnesmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 129 uppsatser innehållade ordet Sinnesmarknadsföring.

  1. 1. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  2. 2. Sinnesmarknadsföring inom modebranschen : En studie om sinnesmarknadsföring i fysiska klädbutiker ur ett konsumentperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sofia Carlsson; Isabella Sahlgaard; [2022]
    Nyckelord :Sensory marketing; Fashion industry; Consumer experience; Physical stores; Sinnesmarknadsföring; Modebranschen; Konsumentupplevelser; Fysiska butiker;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen och den utgår från konsumentens perspektiv. Syftet med studien är att analysera hur konsumenter upplever sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen. Studien undersöker även hur de olika sinnena kan påverka konsumenternas köpintention. LÄS MER

  3. 3. Arnold är stark, Zlatan är bäst och Svensson är man : en text- och bildanalys av tidskrifter om mäns kroppsideal

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Carmen Walker; Ebba Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Män; kroppsideal; mannens kropp; sinnesmarknadsföring; färgpsykologi; media; marknadsföring;

    Sammanfattning : As a further study of the authors' previous work on how the concept of body ideal is defined in gym culture and how body ideal affects the individual, the authors in this work have included media influence as a problem. The question that is answered is “How has the media portrayed the male body, then compared to now? (from 2010 onwards)” and ”How has the picture changed over time with similarities and differences?". LÄS MER

  4. 4. Hotellbranschens längtansfulla intryck : En kvalitativ studie om den digitala sinnesmarknadsföringenoch varumärkesutveckling i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rosna Hasan; Jessica Hedström; Johanna Rannebjer; [2021]
    Nyckelord :Varumärkesupplevelse; varumärkeslojalitet; multisensorisk stimuli; sinnesmarknadsföring; digital marknadsföring; storytelling;

    Sammanfattning : The digital world is developing and due to the development the hotel industry has neededto advance their digital development. The purpose of this study is to analyze how thehotel industry is working with multisensory marketing to create stimuli by interplayingthe human senses. LÄS MER

  5. 5. Upplevelser av butiksatmosfärer med materiella och immateriella faktorer i fokus : En fallstudie av Porsche Center i Segeltorp och i Malmö

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Celine Lindberg; Filippa Forsstedt; [2021]
    Nyckelord :Porsche; sensory strategies; sensory experiences; sensory marketing; brand image; customer experiences; perception; senses; retail atmospherics; retail environments; consumer behavior.; Porsche; sinnesstrategier; sinnesupplevelser; sinnesmarknadsföring; varumärkesimage; kundupplevelser; perception; sinnen; detaljhandelsatmosfär; detaljhandelsmiljöer; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine whether the atmospheric experience differs between two different stores within the same brand, depending on tangible and intangible elements. The authors have focused on how certain selected elements have been implemented in the store environments, to identify whether these can steer the atmospheric experience in different directions. LÄS MER