Sökning: "Självbetjäning"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade ordet Självbetjäning.

  1. 1. Enhancing users’ experiences of self-service technology : A design-oriented case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lina Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :User-centered design; Self-Service Technology SST ; User Experience; Technology Acceptance Model TAM ; Contextualisation; Användarcentrerad design; Självbetjäningsteknik SST ; Användarupplevelse; Teknologiacceptansmodell TAM ; Kontextualisering;

    Sammanfattning : Self-service technologies (SSTs) have grown rapidly and aim to help customers self-serve. Self-service can be facilitated through help centers, which offers information and support. LÄS MER

  2. 2. Rätt information till rätt person i rätt tid : Hur organisationer lyckas med självbetjäning inom Business Intelligence

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Ludwig Hurtig; Maja Bollbring; [2023]
    Nyckelord :Business Intelligence; Self Service; BI; SSBI; Self Service Business Intelligence; Business Intelligence; Självbetjäning; BI; SSBI; Self Service Business Intelligence;

    Sammanfattning : Business intelligence is a tool that helps decision makers make informed decisions based on data. Self-Service is an extension of Business Intelligence that focuses on the individual that uses BI-tools and how independent they are. LÄS MER

  3. 3. Snabbkassor från livsmedelsbutikernas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Adrian Agardh; Eric Hermelin; [2022]
    Nyckelord :Självbetjäning; Snabbkassor; Värdeerbjudande; Implementering; Intern effektivitet; Stöld; Personlig kontakt; Målgrupp.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med ökad förståelse för orsakerna varför butiker inom den svenska dagligvaruhandeln väljer att implementera snabbkassor eller inte. Från ett företagsperspektiv vill vi därför kvalitativt undersöka vilka för- och nackdelar livsmedelsbutiker ser med snabbkassor samt hur företagen resonerar kring sin målgrupp i beslut om snabbkassor. LÄS MER

  4. 4. Digitalization of the customer experience in banking Use of AI and SSTs in complex/sensitive tasks: pre-collection

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Naz Gizem Karahanli; Johannes Touma; [2021]
    Nyckelord :digital transformation; digitalization; customer experience; self-service technologies; AI; precollection; sustainable digitalization; ethical coding;

    Sammanfattning : The digital revolution is changing the banking industry, and how banks create value and deliver services to their customers. Customer experience becomes the main pillar of digitally transformed banks through self-service technologies (SSTs) and the use of artificial intelligence (AI); the research focus of this study is to explore the impact of those modern technologies when dealing with sensitive information and emotional encounters in the banking sector. LÄS MER

  5. 5. Användarupplevelser av en digital vårdtjänst för självservice : En kvalitativ studie om användarupplevelser av 1177 Vårdguiden e-tjänster

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Matilda Havia; [2021]
    Nyckelord :e-hälsa; digital hälso- och sjukvård; digitala vårdtjänster; självservice; användarupplevelser;

    Sammanfattning : Hälso- och sjukvården i Sverige genomgår en digitalisering i enlighet med Vision e-hälsa 2025, för att bättre kunna bemöta patienters behov idag och i framtiden samt för att anpassa hälso- och sjukvården när allt fler delar av befolkningen är i behov av skräddarsydd vård. Digitala vårdtjänster för självservice är ett koncept som medföljt digitaliseringens möjligheter och tillåter individer att sköta dess egenvård och komma i kontakt med vården där patient och vårdpersonal är åtskilda i tid och rum. LÄS MER