Sökning: "Självuttryckande"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Självuttryckande.

  1. 1. Off the wall : Ett undersökande av graffitisom ett extramuralt lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Kristoffer Persson; [2023]
    Nyckelord :Extramuralt lärande; graffiti; bildundervisning; motstånd; kreativt uttryck; elevengagemang;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa undersökning utforskar den utmaning många elever står inför inombildutbildningen: övertygelsen om att "Jag kan inte rita". Detta självbegränsande övertygelse utgör ett hinder för konstnärligt uttryck och väcker frågor om hur vår uppfattning om konst och lärande inverkar vår förmåga att uttrycka oss. LÄS MER

  2. 2. Vi är vad vi äter : En studie om marknadsföring av exklusiva matprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sandra Hellman; Katja Perkiö; [2014]
    Nyckelord :Consumer behavior; luxury; luxury consumption; exclusive food products; Konsumentbeteende; konsument; lyx; lyxkonsumtion; exklusiva matprodukter;

    Sammanfattning : Syfte: Meningen med studien är att bidra med en större förståelse och förhoppningsvis nya insikter om konsumtionen av lyxprodukter inom matbranschen genom att integrera redan existerande teori med empiriskt material. Syftet är att ur ett företagsperspektiv beskriva hur en förståelse för konsumententbeteende kring exklusiva matprodukter kan användas i marknadsföringen av dessa produkter. LÄS MER

  3. 3. Kungar av köket En studie av unga män och matkonsumtion

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hampus Erlandsson; Edward Boethius; [2011]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; Självuttryckande; Maskulinitet; Matkonsumtion; Consumer Culture Theory; Identitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Kungar av köket: en studie av unga män och matkonsumtion Seminariedatum: 2011-05-24 Ämne/kurs: FEKP09 Masteruppsats på Civilekonomprogrammet, inriktning International Marketing and Brand Management (Consumer Culture Theory) (D-nivå), 30 universitetspoäng (30 ECTS). Författare: Edward Boethius och Hampus Erlandsson Handledare: Sofia Ulver-Sneistrup Fem nyckelord: Consumer Culture Theory, Identitet , Matkonsumtion, Maskulinitet, Självuttryckande Syfte: Syftet med undersökningen är att belysa matlagningstrenden bland unga män och därmed få reda på vilka betydelser männen lägger i sin matlagning. LÄS MER

  4. 4. Varumärket – ett utnyttjat mervärde i telekombranschen? : - En studie i varumärkeslöfte och varumärkesleverans

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emanuel Lantz; Sandra Ryman; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att ett företag levererar en produkt som tillfredställer kunden är grunden för all affärsverksamhet. Om kunden inte blir tillfredställd kommer kunden med högsta sannolikhet att byta företag och köpa produkten någon annanstans. Men det finns även ett mervärde som företag kan erbjuda sina kunder. LÄS MER