Sökning: "Skillnader mellan olika marknadsföringskanaler"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Skillnader mellan olika marknadsföringskanaler.

  1. 1. Unga konsumenters attityder till marknadsföring genom TikTok : En kvantitativ studie kring attityder till marknadsföring genom TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ossian Hempel; Anton Johnsson; Dante Nordling; [2020]
    Nyckelord :TikTok; attitude; cognitive; affective; behavioral; awareness; knowledge; liking; preference; purchase intention; Generation Z; word-of-mouth; content marketing; TikTok; attityd; kognitiv; affektiv; beteende; medvetenhet; kännedom; omtyckthet; preferens; köpavsikt; Generation Z; word-of-mouth; content marketing;

    Sammanfattning : Inledning: I inledningen redogörs för hur digitala sociala nätverk har växt fram och tagit en allt större plats i konsumenters vardag vilket har gjort dem till utmärkta marknadsföringskanaler. Därefter förklaras det nyaste stjärnskottet bland sociala medier, TikTok, och dess potentiella roll inom marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. An Evaluation of the Marketing Process in B2B and B2C Startups

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Farzana Madosh; Betty Ålander; [2019]
    Nyckelord :Marketing process; B2B; B2C; Software as a Service; Startup; Market Analysis; Evaluation; Segmentation; Targeting; Positioning; Execution; Marknadsföringsprocess; B2B; B2C; mjukvara som tjänst; startup; marknadsanalys; utvärdering; segmentering;

    Sammanfattning : Marketing is a key function for all organizations and is seen as essential in order to achieve success when launching a new business. Following from the overwhelming amount of accessible data for companies, there exist an urge to understand what activities to include in the marketing process and how to manage them. LÄS MER

  3. 3. Premiumvarumärken och dess kraft : En kvantitativ studie om premiumvarumärkens påverkan på konsumenters köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Matilda Johnsson; Vidar Tirén; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av en ökad globalisering har konkurrensen i klädbranschen ökat. Kampen om konsumenterna har hårdnat och detta har ställt höga krav på företagens varumärken. En populär strategi för företag är att lansera premiumvarumärken som står för kläder med hög kvalitet, hög modegrad och medför prestige. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring : ur ett slöjd-, hantverk- och formgivningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation; Filosofiska fakulteten

    Författare :Karin Aunaas; [2013]
    Nyckelord :Marknadsföring; formgivning; hantverk; marknadsföringskanaler; sociala medier;

    Sammanfattning : Förändring sker! Med en snabbt växande informationsspridning och teknikutveckling kommer vi möjligtvis behöva ändra vår syn på marknadsföring. Eller? Med detta arbete är syftet att undersöka hur marknadsföring går till idag och vilka marknadsföringskanaler som används. LÄS MER

  5. 5. Sverige-Polen, marknadskommunikation på två olika marknader

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Magdalena Danielsson; Linnea Karlén; [2010]
    Nyckelord :globalisering; marknadskommunikation; planerade budskap; oplanerade budskap;

    Sammanfattning : Dagens ökade internetanvändning har öppnat upp möjligheten till etablering på en global marknad vilket har lett till ett ökat intresse att utforska nya potentiella marknader. Vi har därför gjort en studie av hur potentiella kunder i Polen och Sverige vill få information om en fastighetsmäklarbyrå för att se vilka likheter och skillnader som finns emellan länderna. LÄS MER