Sökning: "Snabbmatsbranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet Snabbmatsbranschen.

  1. 1. Negativ word-of-mouths påverkan på kundlojalitet : En kvantitativ studie om kundlojlaitet till snabbmatskedjor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Esther Brännkärr; Wilma Winberg; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Word-of-mouth WOM ; Negative word-of-mouth NWOM ; Attitudinal loyalty; Behavioral loyalty.; Kundlojalitet; Word-of-mouth WOM ; Negativ word-of-mouth NWOM ; Attitydbaserad lojalitet; Beteendebaserad lojalitet.;

    Sammanfattning : Syfte: Kundlojalitet är viktigt för företags framgång då det medför återkommande kunder. Negativ word-of-mouth (NWOM) är något som kan påverka kundlojaliteten och därför är det intressant att studera förhållandet mellan dessa. LÄS MER

  2. 2. Att motivera anställda i en detaljstyrd verksamhet : En kvalitativ studie om mellanchefer i en snabbmatskedja.

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Amanda Björk; Linnea Larsson; [2022]
    Nyckelord :Motivation; Mellanchef; Herzberg; detaljstyrd; personalomsättning;

    Sammanfattning : Detaljstyrda branscher har länge präglats av hög personalomsättning och ett sätt att minska den är att ha motiverade anställda. Mellanchefen som har en viktig position i företaget har ett ansvar och kan påverka hur motiverad en anställd känner sig. LÄS MER

  3. 3. Konsten att kommunicera hållbarhet inom en organisation : Hur kommuniceras arbetet med CSR internt inom ett företag i snabbmatsbranschen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Edqvist; Kajsa Ehn; [2020]
    Nyckelord :Intern kommunikation; hållbarhet; CSR; kommunikation;

    Sammanfattning : Hållbarhet har blivit en allt viktigare faktor för företag att ta hänsyn till i dagens samhälle. Företag har en press på sig från externa intressenter att arbeta med hållbarhet. Corporate social responsibility (CSR) är ett sätt för företag att jobba med hållbarhet. CSR innebär att ett företag tar ansvar utöver sin egna verksamhet. LÄS MER

  4. 4. Teknologisk service på gott eller ont? : I snabbmatsbranschen

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Erik Nolfelt; Dionis Bugujevci; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Louisa Plymoth Hjalmarsson; Douglas Svinge; [2020]
    Nyckelord :Brand Personality Scale; Brand Personality; Marketing Mix; 7P Model; Modified Brand Personality scale; Antecedents of brand personality.;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Douglas Svinge, Louisa Plymoth Hjalmarsson Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Examinator: Maria Fregidou-Malama Datum: 2020 – 05 – 25 Syfte: Då det råder en brist på kvalitativa undersökningar – samt en brist på kunskap angående vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet – anser vi att det är av intresse att med hjälp av en kvalitativ undersökning skapa en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet. LÄS MER