Sökning: "Social Lubricant"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Social Lubricant.

  1. 1. Egenvård för kvinnor med klimakterierelaterade symtom : en icke systematisk litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Annemique Moazed; Sennie Rhodin; [2023]
    Nyckelord :Lifestyle habits; Menopause; Menopause related symptoms; Self-care; Egenvård; Klimakteriet; Klimakterierelaterade symtom; Levnadsvanor;

    Sammanfattning : Bakgrund Klimakteriet är en naturlig process nästan alla kvinnor går igenom och inträffar vanligtvis vid 45–55 års ålder. Processen pågår i flera år och det sker en gradvis minskning av östrogennivåer i blodet vilket till slut leder till kvinnans sista menstruation, menopaus. LÄS MER

  2. 2. Yrkesdestination okänd : En studie av sociologistudenters förhållningssätt gentemot sin utbildning och framtida arbetsmarknad.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Hampus Hörberg; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to examine the attitude of sociology students to an education with an undefined professional destination. The empirical data consists of interviews with seven sociology students and four teachers at the sociology program at Linnaeus University. LÄS MER

  3. 3. Facebook at Work – Does It Work? : Lessons from Early Adopters of the Enterprise Social Media Platform Workplace by Facebook

    Master-uppsats,

    Författare :Maja Persson; [2018]
    Nyckelord :Enterprise Social Media; Coworker Communication; Internal Communication; Knowledge Sharing; Social Capital;

    Sammanfattning : Through a qualitative case study, this paper explores how early adopters at the non-governmental organization Save the Children used the enterprise social media (ESM) platform Workplace by Facebook and identifies some challenges and opportunities. Data was collected through semistructured interviews and analyzed together with platform-generated user data, based on an affordance approach using three metaphors developed by Leonardi et al. LÄS MER

  4. 4. Vilka roller fyller Enterprise Social Media? Enterprise Social Medias olika roller, ur användarens perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Fredrik Stenén; Jonas Lennesten; [2016-12-09]
    Nyckelord :Enterprise Social Media; ESM; Social Media; Social Networking; Leaky Pipes; Echo Chamber; Social Lubricant; Web 2.0; Internal Communication;

    Sammanfattning : Sociala medier är väl etablerat bland privatpersoner och börjar nu också ta plats inom företag och organisationer allt eftersom Web 2.0-tekniken fortsätter att utvecklas. I jakt på nya sätt att kommunicera internt väljer fler och fler organisationer att investera i Enterprise Social Media. LÄS MER