Sökning: "Social enterprises"

Visar resultat 21 - 25 av 794 uppsatser innehållade orden Social enterprises.

  1. 21. Social Entrepreneurship vs. the Triple Bottom Line : A Comparative Study

    Master-uppsats,

    Författare :Stefan Ouweneel; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : My degree project compares social enterprises and triple bottom line (TBL) businesses,exploring their ability to effectively address the challenges associated with sustainability andsocial impact. The hypothesis of this degree project posits that social enterprises, with theirexplicit focus on creating positive social and environmental outcomes, are better equipped toaddress these challenges compared to TBL businesses, which prioritize profit alongside socialand environmental performance. LÄS MER

  2. 22. Where There’s a Will There’s a Way: Self-efficacy and Resilience in the Creation and Consolidation of Micro-enterprises Owned by Victims of Forced Displacement in Colombia.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Ana Duzan; [2023]
    Nyckelord :Micro-enterprises; Resilience; Self-efficacy; Non-cognitive skills; Colombia; Victims of Armed Conflict; International Development; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the past decade, micro-enterprise development has gained popularity as an intervention in the Global South, including Colombia, a country where more than 90% of businesses are micro. For decades, this country has endured an internal conflict that has left millions of victims of forced displacement, who live in vulnerable situations and, in many cases, resort to creating micro-enterprises to make a living. LÄS MER

  3. 23. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER

  4. 24. Implementering av arbetsmiljöarbete i ett mindre tillverkningsindustriföretag : En kvalitativ intervjustudie

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsa, psykologi och idrottsvetenskap

    Författare :Sheila Desevic; [2023]
    Nyckelord :Systematic work environment; small and medium-sized enterprises; human resource management HRM ; implementation; work health environment; occupational health science; Systematiskt arbetsmiljöarbete SAM ; medelstort företag SME ; human resource management HRM ; implementering; arbetsmiljö; arbetshälsovetenskap;

    Sammanfattning : Studien undersöker ledningens och medarbetarnas uppfattning om utvecklingen av en ny HRM-funktion på ett svenskt medelstort företag, med följande frågeställning: Hur uppfattar ledningen och medarbetarna utvecklingen av HRM-funktionen i förhållande till deras behov och förväntningar? För att besvara studiens syfte och frågeställning har semistrukturerade intervjuer genomförts med ledning och medarbetare för att utforska implementeringen av arbetsmiljöarbete med HRM-funktionen inom det medelstora företaget. En kvalitativ innehållsanalys tillämpades för att analysera intervjudata och identifiera mönster kring HRM-funktionens påverkan på arbetsmiljön. LÄS MER

  5. 25. Social Media Influence on Business Performance within B2B Marketing Companies : A qualitative study on social media use and its influence in the context of lead generation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alice Lindqvist; Matilda Bodell; [2023]
    Nyckelord :SME; B2B marketing; Social media; Business performance; Lead generation;

    Sammanfattning : The use of social media is constantly increasing and digitalization is becoming a bigger and bigger part of both individuals' and companies' daily life. In turn, customers' expectations of companies working within the social media environment are increasing in phase with digitalization. LÄS MER