Sökning: "Social media challenges and issues"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden Social media challenges and issues.

  1. 1. Accessibility in Social Media : Facebook and the Older Adult

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Angie Jeansson Hall; Arshed Al-Hadeethi; Jenny Gustafsson; [2024]
    Nyckelord :Older Social Media Users; Heuristic Evaluation; Inclusive Design; WCAG Compliance; Digital Exclusion; Facebook Usability; User Study;

    Sammanfattning : In recent years, there has been a substantial increase in the percentage of seniors using social media, yet few studies have been conducted to understand the challenges underlying social network utilisation by seniors. By understanding what motivates seniors to use social media, the difficulties they encounter while using them and what would be an inclusive social media from their perspective is paramount for designing inclusive user interfaces that suit this growing population. LÄS MER

  2. 2. Kontroversiella ämnen i skolan: didaktik, utmaningar och ansvar : En uppsats om lärares reflektioner kring undervisning om kontroversiella ämnen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Zoe Tomley; John Åberg; [2024]
    Nyckelord :Social science; Didactics; Civic education; Controversial issues; Sensitive issues; Teacher approach;

    Sammanfattning : This study aims to obtain a deeper understanding of upper secondary teachers’ didactical choiceswhen teaching about controversial or sensitive topics; and what the challenges and possibilities arewithin a subject. Controversial and sensitive topics are a part of our everyday life. LÄS MER

  3. 3. IDENTIFYING HATE SPEECH IN SOCIAL MEDIA THROUGH CONTENT AND SOCIAL CONNECTIONS ANALYSIS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Milan Stanišić; [2023-06-19]
    Nyckelord :hate speech; social media; natural language processing; classification;

    Sammanfattning : Hate speech is a problem which puts its targets at risk of serious harm. It spreads fast and has a real influence on the society because of the ubiquity of the internet and social media, and so various research efforts have been put to find solutions to automatic hate speech detection. LÄS MER

  4. 4. NGO Challenges in Providing Aid: Ukraine Context

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Julija Paskeviciute; [2023]
    Nyckelord :NGO; Aid; Partnerships; Development; SDGs; Social Sciences;

    Sammanfattning : The NGO role in providing aid and internal/external impacts that are occurring during the process are central pillars in analysing the development objective and Sustainable Development Goals for the future. The challenges that the NGOs face during aid processes are not solely dependent on singular sources and rather require complex, and multi-faced approaches. LÄS MER

  5. 5. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valeriia Babkina; [2023]
    Nyckelord :gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER