Sökning: "Sofia Hallberg"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Sofia Hallberg.
1. Face the dinophant in the room : A qualitative research about usability of Explainable AI for image classification
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Are ESG investments a sustainable investing strategy?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Sustainable investments are rapidly growing, and screening of Environmental, Social, and Governance (ESG) scores is a popular method to assess sustainable companies. With the increased usage of this method, the question arises; is screening of ESG scores a sufficient method to allocate investments to companies with top sustainable performance? This study investigates the relation between ESG scores and sustainable performance in the S&P 500 over five years from January 2015 to December 2019. LÄS MER
3. Self-Service Business Intelligence (SSBI)
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Vid användandet av Business Intelligence (BI) kan organisationer förbättra beslutsfattandet genom att ta tillvara på, förstå och utnyttja den data som organisationen besitter. Self-Service Business Intelligence har vuxit fram som en ny inriktning inom BI och syftar till att tillgängliggöra BI-verktyg till fler användare inom en organisation. LÄS MER
4. Ute på hal is
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Ätstörningar förekommer inom alla typer av idrott, men är mest förekommande inom estetiska idrotter. Idrottande ungdomar är en riskgrupp för att drabbas av ätstörningar, då de befinner sig i en omvälvande tid fysiskt och psykiskt. LÄS MER
5. “We are ready for a new energy future” : En kvalitativ analys om hur Vattenfall kommunicerar CSR på YouTube.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Konsumenters krav gällande hur företag bör engagera sig i samhälls- och miljöfrågor blir alltmer striktare. Samtidigt visar forskning att företag lägger ner mer resurser än någonsin tidigare på samma frågor, men trots detta är företagens kommunikation kring samhälle och miljö tämligen outforskat. LÄS MER