Sökning: "Sofia Kjellström"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sofia Kjellström.

  1. 1. Att få palliativ vård i hemmet – en litteraturöversikt från patientperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Sofia Andersson; Emelie Kjellström; [2021]
    Nyckelord :Experience; Home; Literature review; Palliative care; Patient; Hem; Litteraturöversikt; Palliativ vård; Patient; Upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård tillämpas för patienter med en obotlig sjukdom med målet att främja livskvaliteten och lindra lidande. När beslutet tas att vården kommer till ett palliativt skede genomförs ett brytpunktssamtal där patienten och närstående medverkar. LÄS MER

  2. 2. Email, stress och coping

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sofia Kjellström; Katarina Trolle; [2018]
    Nyckelord :email; copingstrategier; stress; utbrändhet; arbetslivet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den föreliggande studien grundades på tidigare forskning som funnit samband mellan email-användande och stressrelaterade sjukdomar, såsom utbrändhet och emotionell utmattning, samt en ökad daglig stress. Syftet med studien var att undersöka om det finns ett samband mellan email overload, copingstrategier och upplevd stress. LÄS MER

  3. 3. Going Viral - The Role of Brand-Incongruent Communication, Sender and Brand Connection in the spreading of communication on Social Media

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alexandra Drissner; Sofia Kjellström; [2012]
    Nyckelord :Viral Marketing; Social Media; Brand-Incongruent Communication; Sender; Brand Connection;

    Sammanfattning : Social media is increasingly used for marketing activities and marketers are counting on consumers to spread their communication online. However, research in terms of what makes a campaign a viral success is limited. LÄS MER

  4. 4. Asking for Help in a Creative Way: - The effect of creativity in charity advertising

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emelie Levall; Sofia Kjellström; [2010]
    Nyckelord :Marketing; Charity organzations; Creativity; Advertising effectiveness;

    Sammanfattning : There are an infinite number of charity organizations over the world and they are all competing for different kinds of donations. As a result of this, charity organizations spend large monetary amounts on marketing. LÄS MER