Sökning: "Sofia Paasila"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Sofia Paasila.

  1. 1. Marknadsföring på språng : En komparativ studie om hur löplopps marknadsföring kan referera till människans fem sinnen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Madeleine Siggelin Alstermark; Sofia Paasila; [2017]
    Nyckelord :emojis; event marketing; hashtags; marketing; perception; running; running events; senses; sensory marketing; emojis; eventmarknadsföring; hashtags; löpning; löpevents; marknadsföring; perception; sinnen; sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att den ska öka förståelsen kring hur referenser till människans fem sinnen kan se ut i marknadsföring av löplopp. Tidigare studier menar att det är svårt, om inte omöjligt, att stimulera vissa av dessa sinnen via sociala medier vilket också väcker ett intresse för hur företag arbetar för att komma i kontakt med dessa sinnen? Undersökningen fokuserar på fem löplopps marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Från virtuell till verklig trygghet : En undersökning om hur människor själva skapar trygghet när online-dating blir offline-dating

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Cornelia Frammin; Sofia Paasila; [2016]
    Nyckelord :nätdejting; online-dating; offline-dating; social interaktion; trygghet; tillit; frontstage; backstage; roller; fasad; inramning; goffman; sztompka; giddens; tinder; internet; trygghetsstrategier;

    Sammanfattning : The purpose of the paper is to give a detailed description to provide a better understanding of what strategies women use when online dating and in real life. The purpose of the paper is to identify how women create a sense of security for themselves, to make the leap from online communication to meeting an unknown male in the real world. LÄS MER