Sökning: "Sofia Sellman"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sofia Sellman.

  1. 1. KOMMUNICERA MERA! En kvantitativ studie om effekterna av miljöbudskap för e-handelsreturer

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Frick; Cornelia Sellman; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; Returns; CSR; Sustainability messages; Persuasive communication;

    Sammanfattning : This study investigates the impact of sustainability messages and if this has an effect on intention to return online purchased fashion products and further, how sustainable communication impacts brand attitude, brand credibility and perceived environmental consciousness. There are previous studies about CSR and its response on brand attitude as well as credibility. LÄS MER

  2. 2. Lyxprodukter - drog eller nödvändighet?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicklas Abrahamsson; Sofia Sellman; Camilla Berglund; [2008]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; varumärkesidentitet; konsumentidentitet; lyxsektorn; beroende; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna är uppsats är att undersöka i vilken grad en lyxprodukt kan påverka konsumentens identitet. Kan det gå så långt att behovet av att köpa lyxprodukter blir som en drog? Metod: Med primärdata bestående av intervjuer har vi använt oss av en kvalitativ och en kvantitativ metod. LÄS MER

  3. 3. Hemlighetsmakeri som strategi

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Lentinen; Sofia Sellman; Camilla Berglund; [2007]
    Nyckelord :Hemlighetsmakeri; Strategi; Apple; Differentiering; Konkurrensfördelar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är, att genom att studera Apples historia, omvärld, bransch och strategiska val, analysera om och hur Apple använder hemlighetsmakeriet som grund för skapande av långsiktiga och varaktiga konkurrensfördelar. Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod med primärdata bestående av intervjuer med personer insatta i Apple och dess omvärld. LÄS MER