Sökning: "Spel Holm"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Spel Holm.

  1. 1. Svensk spel UI - mer science än fiction : En kvalitativ studie om svenska spelutvecklares designprocess kring UI

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Angelina Dib; Sandra Holm; Alva Jörgensen; [2023]
    Nyckelord :UI user interface spelutveckling spel användargränssnitt;

    Sammanfattning : Svensk spel UI - mer science än fiction är en uppsats skriven av Angelina Dib, Sandra Holm och Alva Jörgensen. Denna undersökning handlar om spelutvecklingen i Sverige, med fokus på UI, det vill säga User Interface. Denna uppsats innehåller 7548 ord. LÄS MER

  2. 2. I spelens värld : En kvalitativ studie kring elevers kulturskapande aktiviteter utifrån digitala spel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Christoffer Henriksson; Jimmy Holm; [2021]
    Nyckelord :Digital games; childrens culture; community; Digitala spel; barnkultur; gemenskap;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker elevers kulturskapande kring digitala spel och vad det är med spel som tilltalar dem. Studien baseras på en kvalitativ semistrukturerad intervju gjord tillsammans med 9 elever i åldern 6-9 år. Intervjuerna skedde både i par och enskilt och alla intervjuer skedde på en och samma skola. LÄS MER

  3. 3. Språklära och spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johanna Benitez; Sandra Holm; [2020]
    Nyckelord :Språklära; Visual Novel; glosförhör;

    Sammanfattning : Spel som undervisningsmetod har under de närmsta åren varit ett väldiskuterat ämne. Den här studien ämnade att forska vidare i ämnet genom att göra en kvalitativ undersökning. LÄS MER

  4. 4. Där spelbarhet möter mörk design : Måste befintlig spelbarhetsheuristik revideras?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jesper Holm Englund; Platon Woxler; [2019]
    Nyckelord :dark design; dark patterns; UX; användbarhet;

    Sammanfattning : Att göra en användarupplevelse smidig och smärtfri är något som ofta eftersträvas när tillverkare av mjukvara jobbar med design och en produkt som uppnår detta sägs ha en hög användbarhet. Inom spel används på ett liknande sätt begreppet spelbarhet istället, som ett mått på ett spels kvalitet. LÄS MER

  5. 5. I skuggan av prispallen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Johan Forsberg; [2018]
    Nyckelord :Elitidrott; Psykisk Ohälsa; Friidrott; Elin Westerlund; Göran Kenttä; Peter Mattson; Riksidrottsförbundet;

    Sammanfattning : I skuggan av prispallen Elin Westerlund är 28 år gammal och Sveriges bästa kvinnliga häcklöpare. Hon drömmer om OS, men kämpar för att överleva vardagen. Utanför friidrotten le- ver hon som ensamstående småbarnsmamma och en historia avätstörningar och prestationsångest. LÄS MER