Sökning: "Spel industri"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Spel industri.

  1. 1. Application of game theory in Swedish raw material market : Investigating the pulpwood market

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Rami Al Halabi; [2020]
    Nyckelord :Game theory; Herfindahl-Hirschman index HHI ; duopsony; multiple regression; pulpwood; mixed strategy; Nash equilibrium; Spelteori; Herfindahl-Hirschman index HHI ; duopsony; multipel regression; massaved; mixad strategi; Nash jämvikt;

    Sammanfattning : Studien går ut på att analysera marknadsstrukturen för två industriföretag(Holmen och SCA) under antagandet att båda konkurrerar mot varandragenom att köpa rå material samt genom att sälja förädlade produkter.Produktmarknaden som undersöks är pappersmarknaden och antas varakoncentrerad. LÄS MER

  2. 2. Gendered Game: Gender and gender imbalance in the gaming industry : How is the gender imbalance created and explained the Swedish Gaming firms?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Maroun Nasr; [2020]
    Nyckelord :Gender diversity; Diversity; Gaming Industry; Swedish Gaming Industry; Könsmångfald; Mångfald; Spelindustri; Svensk spelindustri;

    Sammanfattning : The low levels of gender diversity is an characteristic that is directly associated with the gaming industry. The gaming industry is multi-dollar business with huge influence on technological advancement and possesses a great power and influence over its users. It is in a position to shape how users view the world and how they interact with it. LÄS MER

  3. 3. The Difference in Differentness: Low-Risk, High-Budget versus Innovation and Creativity : An exploratory view from a game-designer’s perspective

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Slavko Stojnić; [2019]
    Nyckelord :saturation; innovation; differentness; AAA; Indie; video game; industry; risk; creativity; övermättnad; innovation; olikhet; AAA; Indie; TV-spel; industri; risk; kreativitet;

    Sammanfattning : With what seems like decades of debate behind us, low-risk, high-budget, high exposure releases are still seen as a threat to creativity, innovation and health of the game industry as a whole. This exploratory pilot study aims to evaluate methods and create instruments which can be used to measure and compare the levels of differentness contained within the AAA and Indie releases. LÄS MER

  4. 4. Game Feel Aesthetics : Finding the Fun Factor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Pontus Fredriksson; Malin Sandred; [2018]
    Nyckelord :game feel; immersiom; visual aethetics; qualitative research; game feel; immersion; visuell estetik; kvalitativ undersökning;

    Sammanfattning : Spel är något som ligger oss nära om hjärtat, och är en industri som fortsätter växa hejdlöst. Vi var nyfikna på hur man gör ett spel “roligt” att spela. LÄS MER

  5. 5. Corporate Social Responsibility (CSR) i kontroversiella industrier : En kvalitativ studie om Svenska Spels CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Erika Borg; Linn Källström; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Corporate Social Performance; Svenska Spel; Spelansvar; Spelproblem; Samhällsansvar; Kontroversiella industrier; Casino Cosmopol; ICA Kvantum;

    Sammanfattning : Problem: There is no clear definition of the concept of CSR and a lot of research suggests that it is up to the company to define what CSR means to them. Many advocates believe that CSR can be seen as a tool for global governance and as a method of contributing to sustainable development. LÄS MER