Sökning: "Sponsrat"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade ordet Sponsrat.
1. Att skapa innehåll : En inblick i hur innehållsskapare kommunicerar med sina följare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Uppsatsen undersöker och exemplifierar hur innehållsskapare, influencers, kommunicerar med sin publik på plattformar där huvudinnehållet är tidsbegränsade videor med en tidsgräns på några minuter, till exempel TikTok. Huvudfrågan är om, och i så fall hur, innehåll som är sponsrat skiljer sig från innehåll som inte är sponsrat. LÄS MER
2. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER
3. Vart är influencer marketing på väg? : En kvalitativ undersökning gällande svenska generation Zs attityd till influencer marketing
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse om Gen Zs attityd till influencermarketing och för att undersöka hur Gen Z har blivit påverkade av den mängd sponsrat innehållde exponeras för på sociala medier. För att besvara studiens syfte har två forskningsfrågorframställts. LÄS MER
4. Gymnasieskolan, en arena för kampen mellan arbetare och kapital? : En kritisk diskursanalys av samhällskunskapsläromedel som sponsras av Svenskt Näringsliv och fackförbund.
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Läromedelsmarknaden i Sverige är avreglerad vilket möjliggjort för alla att producera läromedel utan kvalitetsgranskning. I samhällskunskapen på gymnasiet är en del av det centrala innehållet riktat mot arbetsmarknaden, dess parter och samhällspåverkan. LÄS MER
5. "Detta inlägg är sponsrat av ..." : Svenska konsumenters köpbeteende - hur och om det påverkas av sponsrade inlägg på Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : It is a fact that the phenomenon of Influencer Marketing and sponsored posts on Instagram is one of the most effective marketing methods today (Tafesse and Wood 2021). What has contributed to this, among other things, is the great impact that these influencers have on consumers' buying behavior (ibid.). LÄS MER