Sökning: "Sponsring är associationsmarknadsföring"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sponsring är associationsmarknadsföring.
1. Konsumentuppfattning av livsmedelsbutikers sponsringsaktivitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie är en del av ett examinerade moment i form av ett examensarbete för två studenter vid Högskolan Dalarna. Där den ena har studerat Detaljhandelsprogrammet och den andra studerat Sport Management. LÄS MER
2. Sponsorsamarbeten - Medvetna val eller en fråga om pengar? : En studie om sponsring i allsvenska fotbollsklubbar
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien har varit att ta reda på hur det sponsrade objektet ser på sponsringen. Uppsatsen undersöker vad som styr valet av sponsorer för elitfotbollsklubbar, som både är sponsringsobjekt och innehar starka varumärken. LÄS MER
3. Sponsring : En studie om vilka faktorer som påverkar värdet i ett sponsringsavtal
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på vilka faktorer som påverkar värdet i ett sponsoravtal. Uppsatsen undersöker hur företag arbetar med sponsring och vilka motiv de har med sponsringen, samt hur de kommer fram till ett avtals värde. LÄS MER