Sökning: "Sporthandelsbranschen"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Sporthandelsbranschen.

  1. 1. Ett bollplank för identiteten : En kvalitativ studie om hur företag inom sporthandelsbranschen utformar sin varumärkesidentitet med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Christoffer Hellqvist; Robin Svensson; Rickard Österberg; [2017]
    Nyckelord :Brand identity; Social media; Sport trade industry; Customer power; Varumärkets identitet; Sociala medier; Sporthandelsbranschen; Kundens makt;

    Sammanfattning : ABSTRACT Research question • How does companies form their brand identity using social media? Purpose The purpose of this study is to examine and analyze social media’s influence on the brand identity within the sport trade industry, to be able to explain and create an understanding how social media is used to form the identity. Method The study is of a qualitative research method and has a deductive approach with inductive elements. LÄS MER

  2. 2. It takes two to tango : En studie om relationers påverkan på samarbetet mellan leverantörer och detaljister inom sporthandelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Jenny Odqvist; EMMA WESSLAU; [2010]
    Nyckelord :relation; sporthandelsbranschen; nätverk; leverantör; detaljist; varumärken;

    Sammanfattning : The trends in trade have been changing in the last few years. To offer a good product with agood price is not enough today, it’s also required that businesses create a good relationshipwith their customers and then do their best in maintaining it. LÄS MER