Sökning: "Stöttning"

Visar resultat 1 - 5 av 532 uppsatser innehållade ordet Stöttning.

  1. 1. Stöttning i teaterämnet - En studie som undersöker hur teaterlärare och elever diskuterar olika behov och anpassningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Jenny Korhonen; [2018-09-21]
    Nyckelord :teater; undervisning; gymnasiet; behov; stöd; stöttning; anpassningar; kursmål;

    Sammanfattning : I denna kvalitativa intervjustudie undersöks hur två teaterlärare diskuterar arbete för att elever ska uppnå teaterämnets kursmål i gymnasieskolan, samt hur två elevgrupper i teater reflekterar kring behov för att uppfylla kursmålen i teaterämnet. Intervjuerna analyseras utifrån ett sociokulturellt lärandeperspektiv. LÄS MER

  2. 2. ”Det är inte bara falukorv hit och en ostbit dit” – Utmaningar och möjligheter att främja hälsosamma matval i dagligvaruhandeln.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Melissa Mjöberg; [2018-08-10]
    Nyckelord :livsmedelsbutiker; hälsosam mat; hälsopromotion; köppunkt; nudging;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats 15 hpProgram: Hälsopromotion inriktning kostvetenskapVt 2018Handledare: Christina BergExaminator: Mia Prim.... LÄS MER

  3. 3. Teachers College Reading and Writing Project – ett inkluderande förhållningssätt

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Paulina Bohlin; [2018-08-08]
    Nyckelord :Empowerment; extra anpassningar; särskilt stöd; specialpedagogik; lär-kompisar; Teachers College Reading and Writing Project; inkludering.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur förhållningssättet Teachers College Reading and Writing Project kan stödja elever med läs-och skrivsvårigheter. Studien förväntas svara på vilka effekter vägledande samtal har på elevers självständighet samt hur samtalen kan bidra till en ökad läsutveckling. LÄS MER

  4. 4. Det tar dubbelt så lång tid. Flerspråkiga förskollärarstudenters erfarenheter av akademiskt skrivande

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Lina Larsson; [2018-07-04]
    Nyckelord :flerspråkiga studenter; akademiskt skrivande; academic literacy; förskollärarprogrammet; Enheten för akademiskt språk ASK ;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande undersökning är att med utgångspunkt i frågan om breddat deltagande inom svensk högskola ta del av de upplevelser som flerspråkiga studenter har av sina studier. Främst handlar det om att ta del av studenternas erfarenheter av det akademiska skrivandet men viktiga frågor är också hur de upplever att de blir en del av den diskurs som deras programutbildning utgör, samt vilken stöttning de skulle önska för sina studier. LÄS MER

  5. 5. Att undervisa elever diagnostiserade med dyslexi – Klasslärares arbete, upplevelser, tankar och förutsättningar.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Meri Laine; [2018-02-13]
    Nyckelord :Dyslexi; klasslärare; undervisning; kompetens; samarbete;

    Sammanfattning : Examensarbetet fokuserar på vilka erfarenheter, vilken uppfattning och vilket perspektivklasslärare i årskurs 1-6 har gällande undervisning av elever diagnostiserade med dyslexi. Detär även av intresse att ta reda på vad de gör för att upptäcka och stötta dessa elever. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Stöttning.

Din email-adress: