Sökning: "Stimulated recall"

Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade orden Stimulated recall.

  1. 1. Samlingen ur ett maktperspektiv : En kvalitativ studie om maktrelationer i samlingen och vilken inverkan de har på barns delaktighet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Gustafsson; Ulrika Johansson; [2023]
    Nyckelord :maktrelationer; delaktighet; samling; barn; förskollärare.;

    Sammanfattning : Makt uppstår i alla interaktioner, i alla relationer och är i en ständig förändringsprocess. Därmed finns makt ständigt närvarande, såväl i samhället som i förskolan. I förskolan är samling en vanligt förekommande del av dagen. LÄS MER

  2. 2. A thematic analysis of Swedish upper secondary EFL teachers’ cognitions about and reflections on written feedback

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Johan Jönsson Ahlbin; [2023]
    Nyckelord :Teacher cognition; written feedback; English as a foreign language; English language teaching; Swedish upper secondary school;

    Sammanfattning : To gain a deeper understanding of English-as-a-foreign-language (EFL) teachers’ knowledge, thoughts, and beliefs about written feedback (WF), this thesis explored four Swedish upper secondary school EFL teachers’ cognitions about WF, the sources of their cognitions about WF, and ways in which their cognitions about WF are reflected in their actual feedback practices. To carry out this exploratory investigation, the study made use of semi-structured interviews, sample student texts with teacher WF, and stimulated recall interviews. LÄS MER

  3. 3. Interaktion i kulturskolans instrumentalundervisning : En fallbeskrivning av fiolundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Liselotte Boustedt; [2023]
    Nyckelord :interaction; instrumental teaching; group teaching; one-to-one-teaching; Design for learning; social semiotics; multimodality; stimulated recall; observation; interaktion; instrumentalundervisning; gruppundervisning; enskild undervisning; mästarlära; kulturskola; Design för lärande; socialsemiotik; multimodalitet; stimulerad intervju; observation;

    Sammanfattning : Bakgrunden till detta självständiga arbete ligger i mina erfarenheter av instrumentalundervisning i den svenska kulturskolan tillsammans med mitt intresse för interaktion mellan lärare och elev i likväl en-till-en-undervisning som gruppundervisning. Kulturskolan har gått igenom många förändringar genom historien. LÄS MER

  4. 4. Unheimlich Bach? : Nutida icke-klassiska musikers diskurser gällande autenticitet utifrån ett historiskt informerat framförande-perspektiv i deras tolkning av Bachs musik

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Carlos Javier de Rada Moniz; [2023]
    Nyckelord :Bach; autenticitet; historic informed performance HIP ; Early Music movement EMM ; Taruskin; Kivy; musikgenre; förhållningssätt.;

    Sammanfattning : Autenticitetsbegreppet inom historiskt informerat framförande (HIP, eng. historically informed performance) kopplas till strävan efter historisk informerarad kunskap om tonsättarens intentioner, tonsättartidens spelsätt och originalpublikens upplevelse av musiken. År 1995 betraktas som ett viktigt år för diskursen om autenticitet inom HIP. LÄS MER

  5. 5. Player behavior in cooperative action games : How communication, cooperation and prosocial behavior affects players behavior

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Erik Sandholt; Mathias Östergren; [2023]
    Nyckelord :Behavior; Communication; Cooperative; Difficulty; Prosocial; Qualitative Research; Teamwork; Video gam; Beteende; Kvalitativ Efterforskning; Kommunikation; Kooperativa; Lagarbete; Prosocial; Svårighet; Video spel;

    Sammanfattning : This thesis examines what game designs cause players to exhibit communication, cooperation and prosocial behavior towards each other in cooperative action games. This study used qualitative research methods to analyze a cooperative action game called Warhammer: Vermintide 2 as a case study. The gathering of data is done through Stimulated recall. LÄS MER