Sökning: "Stina Lantz"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Stina Lantz.

  1. 1. Trådsmala och graciösa : en studie om skyltdockor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Stina Lantz; Mette Lilius; [2012]
    Nyckelord :Marketing; Visual Merchandising; Skyltdockor; Visual Merchandising; Mannequins; The customers attitude.; Marknadskommunikation; Konsumenters attityder.;

    Sammanfattning : Skyltdockor är ett exponeringsverktyg som har en lång historia inom klädsömnadsindustrin, en historia som genom decennierna förändrats och utvecklats för att attrahera konsumenterna på marknaden. Utseendet och skönhetsidealen som symboliseras har diskuterats och väcker idag, år 2012, stora debatter som är högaktuella. LÄS MER

  2. 2. Klaedmakarn : en modeblogg för herrar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :EMELIE SJÖQVIST; STINA LANTZ; [2011]
    Nyckelord :facebook; behov; motiv; blog; visitors; social media marketing; motiv; needs; blogg; bloggosfären; besökare; målgrupp; sociala medier;

    Sammanfattning : Ett examensarbete om modebloggar för herrar/män. Hur ska modebloggen utformas för att uppfattas som en effektiv informations- och kommunikationskanal? Vilka betydelsefulla säljande argument är särskilt intressanta i modebloggar för män? Hur skall bloggen kommuniceras för att attrahera många läsare och aktiva deltagare?Vi har studerat om det finns ett behov av modebloggar hos män. LÄS MER

  3. 3. Diskursiva handlingar och resurser i talkshows med flerpartssamtal : En samtalsanalys av tv-programmet Skavlan

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Ulrika Stenberg; Stina Lantz; [2011]
    Nyckelord :Conversationanalysis; Broadcast talk; Television; Talk show interview; Interactional organization; Group dynamic; Multiparty-conversation; Storytelling; samtalsanalys; flerpartssamtal; gruppdynamik; tvintervjuver;

    Sammanfattning : This paper examines the function of narrative discourse in television talk shows. Basing our analysis on five episodes of the Swedish talk show Skavlan, we illustrate how narratives are initiated and elaborated by the participants of the show. LÄS MER